وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / غارهای کرم های شب تاب وِیتومو، نیوزلند

غارهای کرم های شب تاب وِیتومو، نیوزلند

داستان "وِیتومو" بیش از 30 میلیون سال پیش، با ایجاد سنگ آهک در کف اقیانوس شروع شد. امروزه این ساختارهای آهکی به عنوان یکی از شگفت انگیزترین عجایب طبیعی نیوزلند و یک جاذبه دیدنی شناخته می شوند. بازدیدکنندگان این ساختارها، که در جزیره شمالی کشور نیوزلند واقع شده اند، با حرکت به عمق 46 متری زیر زمین شاهد صدها هزار از حشرات درخشانی خواهند بود که بر روی سقف های آهکی غار قرار گرفته اند. 

این غارها برای اولین بار در سال 1887 میلادی (1265 شمسی) توسط تِین تینورا (فرمانده قبایل محلی مائوری) به همراه یک نقشه بردار انگلیسی به نام فِرِد مِیس مورد کاوش قرار گرفت. مردم محلی قبایل مائوری از وجود این غارها اطلاع داشتند اما غارها و گودال های زیر زمینی هرگز مورد تحقیق و تفحص گسترده قرار نگرفتند تا اینکه فرد و تین برای تحقیق و بررسی به آنجا رفتند. تین تینورا در سال 1889 میلادی ( 1267 شمسی) غار را برای بازدید گردشگران افتتاح کرد. 

 

 

 

 

 

 

درخشش "کرم های شب تاب" برای جذب حشرات می باشد؛ زمانی که یک کرم ماده به بلوغ می رسد، از نور و روشناییش برای جذب کرم نر استفاده می کند. این درخشش همچنین از آن ها در برابر خطر خورده شدن توسط شکارچیان محافظت می کند. کرم های شب تاب بر روی سقف غارها و مناطق جنگلی بِکر زندگی می کنند که در آنجا برای به دام انداختن صیدشان از تابش آبی رنگ فریبنده شان و یک رشته بلند از تار چسبنده خود استفاده می کنند. زمانی که کرم های شب تاب در جست و جوی غذا هستند، دریایی حیرت انگیز از چراغ های ستاره ای خلق می کنند. هزاران تعداد از این موجودات کوچک را مشاهده کنید که چگونه نور تابناک و چشمگیرشان را در دنیایی زیر زمینی می تابانند.  

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.waitomo.com

www.theculturetrip.com

www.newzealand.com

www.nzpocketguide.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.