وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی جدید شرکت OPPO، اثری از دفتر معماری زاها حدید

دفتر مرکزی جدید شرکت OPPO، اثری از دفتر معماری زاها حدید

طرح دفتر معماری زاها حدید برای ساخت "دفتر مرکزی جدید شرکت OPPO" (یک برند موبایل چینی) در شهر شنژن چین انتخاب شد. این پروژه با مساحت 185000 مترمربع، متشکل از چهار برج بهم متصل است که ارتفاع بلندترین آن ها 200 متر با 42 طبقه می باشد. دو برج اول طرحی باز و منعطف دارند که با یک لابی عمودی 20 طبقه ای به یکدیگر مرتبط هستند. دو برج خارجی دیگر، که ارتفاع کمتری دارند، گردش فضایی لازم برای ساختار اصلی را فراهم می کنند. 

این ساختمان های گوی مانند که در نزدیکی خلیج شنژن واقع شده اند، نمایی شفاف دارند که دسترسی به نور فراوان در روز و چشم انداز زیبایی را برای بازدیدکنندگان و کارمندان فراهم می سازد. فضاهای آتریوم بزرگ آن با ایجاد ارتباط بصری، سبب یکپارچگی میان افراد و همچنین افزایش همکاری و مشارکت میان بخش های مختلف شرکت می گردد.  

 

 

 

 

شرکت OPPO همچنین در تلاش است تا دفتر مرکزی جدیدش را برای عموم آزاد کند. بدین منظور دفتر معماری زاها حدید، مجموعه ای از فضاهایی برای استفاده عموم را درون ساختارهای معماری جای داده است. یک Sky Plaza (فضایی بزرگ با چشم اندازی به آسمان) در طبقه دهم و یک سالن برای مشاهده مناظر به همراه بار در بام بنا از جمله این فضاها می باشند. همچنین یک میدان تفریحی بزرگ در محوطه، از میان سایت پروژه عبور کرده و دسترسی به فضاهایی از جمله فروشگاه های مختلف، گالری ها و رستوران های موجود در طبقات اول ساختمان ها را فراهم کرده است. 

 

 

 

 

انتظار می رود این پروژه پس از ساخت در سال 2025 (1403 شمسی) گواهی LEED Gold certified را دریافت نماید. ساخت این پروژه در اواخر سال جاری (2020) آغاز می گردد.

 

 


منابع:

www.archpaper.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.