وبلاگ / طرح های معماری / اولین سیستم حمل و نقل تجاری هایپرلوپ جهان، امارات متحده عربی

اولین سیستم حمل و نقل تجاری هایپرلوپ جهان، امارات متحده عربی

گروه Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT) جزییات برنامه ساخت اولین سیستم حمل و نقل تجاری هایپرلوپ جهان در ابوظبی را منتشر کرده اند. این سیستم حمل و نقل در نزدیکی محل برگزاری اکسپو 2020 و فرودگاه بین المللی المکتوم، در مرز امارات ابوظبی و دبی، توسعه خواهد یافت. مرحله اول این پروژه شامل ساخت 10 کیلومتر از مجموع 150 کیلومتر میان ابوظبی و دبی می باشد که پیش بینی می شود به موقع برای فستیوال جهانی اکسپو 2020 در ایالات متحده عربی تکمیل گردد.

 

 

 

 

 

 

"هایپرلوپ"، که اولین بار در سال 2013 توسط ایلان ماسک مطرح شده بود، یک نوع سیستم حمل و نقل است که مسافران و کالاها را در یک محفظه قرار می دهد سپس توسط نیروی محرکه الکتریکی در یک لوله فشار پایین (شرایطی نزدیک خلا) به تدریج شتاب می گیرد. محفظه با استفاده از شناوری مغناطیسی از سطح مسیر بلند می شود و به دلیل کشش ایرودینامیکی فوق العاده کم، در خطوط هواییِ سرعت بدون نیروی موتور به حرکت در می آید. 

 

 

 

 

کپسول ها قبل از استفاده در امارات، در شهر تولوز فرانسه مونتاژ و بهینه سازی می شوند تا در نهایت با پایداری، کارآمدی، امنیت و سرعت هایی بی سابقه ابوظبی را به دبی متصل نمایند. سیستم حمل و نقل هایپرلوپ، در صورت پیاده سازی و توسعه، مردم و کالاها را با سرعت فوق العاده بالا نزدیک به سرعت صوت (بالغ بر 1200کیلومتر بر ساعت) جا به جا خواهد کرد.   

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.gulfnews.com

www.esquireme.com

www.cnbc.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.