وبلاگ / طرح های معماری / مرکز خرید سوژو، چین

مرکز خرید سوژو، چین

"مرکز خرید سوژو"، اثری از Benoy، در زمینی به مساحت 16 هکتار و در امتداد ساحل دریاچه جینجی کشور چین واقع شده است. از Benoy خواسته شد تا طرحی ارائه کند که به واسطه آن، جنبه تفریحی و خرده فروشی را نیز در مقیاسی کلان و با کیفیتی بالا به پارک صنعتی سوژو بیافزاید. این بنا دارای 7 طبقه است (6 طبقه آن بالای سطح زمین و یک طبقه خرده فروشی در زیرزمین می باشد). مرکز خرید سوژو با 300 هزار متر مربع مساحت، بزرگترین مرکز خرید شهر است. 

این بنا شامل فضاهای خرده فروشی، دفاتر تجاری، مسکونی و یک هتل و همچنین فضاهای تفریحی و فرهنگی از جمله فضاهایی جذاب برای کودکان، سینما و پیست یخ می باشد. مرکز خرید سوژو 60 هزار مترمربع فضای سبز دارد که در قسمت های مختلف بنا از جمله تراس های فراوانش در فضای باز، بام ها و پایه های پل هایی که برای محوطه سازی به کار رفته اند، مشاهده می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

مرکز سوژو همچنین دارای بزرگترین سقف یکپارچه جهان با فرم آزاد می باشد که مساحتی بالای 36 هزار مترمربع دارد. دو صفحه نمایشگر LED غول پیکر، با ارتفاع 20 متر و پهنای 70 متر، به شکل هنرمندانه ای با طراحی سقفِ یکپارچه یکی شده و هنگام روشن بودن تصاویر با کیفیت و خیره کننده ای را به نمایش می گذارند. طرحی که برای سقف توسط Benoy ارائه شد، برگرفته از ققنوس اسطوره ای چینی است. از دیگر ویژگی های برجسته طرح Benoy استفاده از "آب" است که نشات گرفته از مناظر مجاور دریاچه جینجی می باشد. "پرده آب" همچون آبشاری با ارتفاع 50 متر، ادای احترام به محیط پیرامون محلی می باشد.

 

 

 

 

 

 

این طرح دارای تاییدیه دو گانه از وزارت مسکن و توسعه شهری و روستایی چین به عنوان "طراحی ساختمان سبز دو ستاره" و همچنین تاییدیه شورای ساختمان سبز ایالات متحده آمریکا به عنوان LEED Gold می باشد. مرکز خرید سوژو تاکنون برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه Gold Award در مسابقه MIPIM Asia Awards سال 2015، جایزه "طرح بسیار ستودنی" برای معماری خرده فروشی در چین در Asia Pacific Property Awards سال 2016 و... شده است.

 

 

 


منابع:

www.benoy.com

www.e-architect.co.uk

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.