وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / Czinger 21C: هایپرخودروی ۱۲۳۳ اسبی که با پرینتر ۳ بعدی ساخته شده!

Czinger 21C: هایپرخودروی ۱۲۳۳ اسبی که با پرینتر ۳ بعدی ساخته شده!

مدیرعامل و موسس شرکت Divergent3D، (Kevin Czinger) خودرو ای را عرضه کرده که تکنولوژی آن می تواند صنعت خودرو را متحول سازد. او اولین هایپرخوروی دنیا که با تکنولوژی پرینت 3 بعدی ساخته شده است را تولید و آن را 21C نامیده است. Czinger 21C یک خودروی بدون آلاینده و هیبریدی می باشد. این تولید انقلابی دارای سیستم یکپارچه سازی همراه با نرم افزار طراحی و بهینه سازی خودکار، مونتاژ خودکار با دقت بالا و استفاده از مواد جدید برای عملکرد بهتر بوده و فرآیندهای تولید مواد افزودنی آن ثبت اختراع گردیده است.  Czinger 21C از پیشرانه ای با حجم 2.9 لیتر، V شکل، 8 سیلندر همراه با دو توربو شارژر بهره می برد که توانایی تولید 937 اسب بخار را دارد. این پیشرانه قابلیت رسیدن به دور موتور 11 هزار دور در دقیقه را دارد. این هایپر خودرو هیبریدی می باشد و این به آن معناست که دو موتور الکتریکی در محور جلوی خودرو تعبیه شده که از یک باتری (2kWh lithium-titanate) تغذیه می شوند و انرژی آن توسط ژنراتوری که در پشت این خودرو وجود دارد، تأمین می شود. این سیستم الکتریکی به 21C اجازه می دهد که توان خود را به 1233 اسب بخار برساند. این خودرو با وزن 1250 کیلوگرم، دارای نسبت قدرت به وزن 1:1 می باشد و ابته مدل Track آن حتی بهتر از 1:1 است.

 

هایپر خودروی Czinger 21C به 1.9 ثانیه زمان برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. این خودرو مسیر 400 متر را در 8.3 ثانیه در سرعت 272 کیلومتر بر ساعت طی کرده و دارای سقف سرعت 428 کیلومتر بر ساعت می باشد. سیستم ایرودینامیکی این خودرو در سرعت 278 کیلومتر، 250 کیلوگرم نیروی روبه پایین ایجاد می کند.  این هایپرخودرو در سال 2021 با قیمت 1.7 میلیون دلار و به تعداد محدود 80 دستگاه در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد. 25 عدد از آن خودروها مناسب پیست می باشند. Czinger 21C در تاریخ 3 مارس 2020 در موتورشوی ژنو به نمایش همگان در می آید.

 


منابع:

Czinger.com

Topgear.com

Fossbytes.com

Forbes.com

Techspot.com

Bangkokpost.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.