وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع شناور چند منظوره Sluishuis، آمستردام

مجتمع شناور چند منظوره Sluishuis، آمستردام

دفتر معماری BIG و Barcode Architects به عنوان تیم برنده در مسابقه ای برای طراحی یک ساختمان چند منظوره جدید در شهر آمستردام انتخاب شد. طرح توسعه مجموعه مسکونی Sluishuis (اِسلوییس هوییس) به گونه ای طراحی شده که روش جدیدی را برای زندگی بر روی آب ارائه می کند. Sluishuis (به معنای خانه قفل) به عنوان یک نماد جدید، پیوند دهنده محله های اطراف با مرکز تاریخی شهر آمستردام خواهد بود و در عین حال 380 واحد مسکونی با اتلاف انرژی صفر، 4000 مترمربع فضاهای تجاری و عمومی و یک تفرجگاه ساحلی با ظرفیت بیش از 30 خانه قایقی را فراهم خواهد کرد.

این پروژه با دو حرکت تکمیل کننده جسورانه و ساده، سبک حیاط های سنتی داخل شهری را به شکل دیگری درآورده و آن را باز می کند. در بخشی که رو به آب است، با بالا بردن یک گوشه بنا دروازه ای باز شده است که به آب و قایق های کوچک اجازه می دهد وارد حیاط داخلی شوند و چشم اندازی تماشایی به دریاچه آی جِی فراهم می کند. در بخشی که رو به محله های پیرامون در آن سوی جاده است، بلوک های بنا به صورت پلکانی پایین آمده و تراس های وسیعی را ایجاد کرده اند که سبب ورود نور روز می شود. ساکنان و بازدیدکنندگان می توانند هم پیاده و هم با استفاده از قایق در این مجموعه حرکت کنند. 

 

 

 

 

 

 

این طرح توسعه 46000 مترمربعی همچنین دارای فضاهایی با محوریت آب است. برنامه های همگانی از جمله مرکز ورزش های آبی، یک مدرسه کوچک قایقرانی، یک رستوران و یک موزه وَن لون در طبقه همکف قرار گرفته اند. در بالای آن، واحدهای مسکونی قرار دارند که طیف متنوعی از انواع اسکان ها از جمله واحد های بزرگ مراقبت از سالمندان، استودیو های کوچک تر برای شاغلین جوان و واحد های دو نبشی جادار با تراس های وسیع برای خانواده ها و خریداران مرفه تر را در بر می گیرد.  

 

 

 

 

 

این طرح برای اهداف معماری پایدار جاه طلبانه اش مورد تحسین هیات داوران قرار گرفت. اهداف این طرح آن است که از طریق "کاهش تاثیرات زیست محیطی در مرحله ساخت، محدود کردن کل CO2 آزاد شده و استفاده از منابع تجدیدپذیر در کل ساختمان" میزان پایداری اجتماعی را افزایش دهد. مجموعه شناور چند منظوره Sluishuis هم اکنون در حال ساخت است.

 

 

 

 


منابع:

www.barcodearchitects.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.