وبلاگ / طرح های معماری / عرشه مشاهده Edge، جدیدترین جاذبه شهر نیویورک

عرشه مشاهده Edge، جدیدترین جاذبه شهر نیویورک

"اِج" (Edge) واقع در اراضی هودسون که توسط دفتر معماری KPF طراحی شده، یک عرشه مشاهده است که به طول بیش از 24 متر از طبقه صدم برج “30 Hudson Yards” به صورت معلق بیرون زده و در ارتفاع 345 متری نسبت به خیابان های شهر به پرواز درآمده است. برج “30 Hudson Yards” با ارتفاع 395 متر دومین ساختمان بلند اداری در شهر نیویورک است و به عنوان دفتر مرکزی برای رسانه و سرگرمی جهانی شرکت Warner Media و همچنین شرکت های تابعه آن یعنی HBO، CNN و Warner Brothers فعالیت می کند. طبقه صدم این برج همچنین دارای مرکز خرید 25 میلیارد دلاری می باشد که دسترسی اصلی به Edge از طریق آن صورت می گیرد. 

 

 

 

 

بنا به گفته آرشیتکتِ پروژه، Edge در نیم کره غربی مرتفع ترین عرشه بازدید در فضای باز و در جهان پنجمین عرشه مرتفع است. Edge از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا به سمت آسمان قدم بردارند و چشم انداز بدون مانع و 360 درجه شهر نیویورک را به آغوش کشند. میهمانان از طریق آسانسور طی زمان 60 ثانیه به عرشه مشاهده می رسند سپس به محوطه ای 697 مترمربعی در فضای باز وارد می شوند که می توانند با قدم گذاشتن بر روی کف شیشه ای آن قدرت خود را آزمایش کنند. 

 

 

 

 

 

 

جان پناه عرشه متشکل از هفتاد و نه پانل شیشه ای است تا برای مشاهده چشم انداز آن که شامل رودخانه هودسون، پارک مرکزی، ساختمان های ایمپایِر اِستِیت و مجسمه آزادی است، مانعی وجود نداشته باشد. این حفاظ های شیشه ای همچنین به سمت بیرون زاویه دار شده اند تا بازدیدکنندگان بتوانند بر روی آن تکیه داده و از چشم انداز لذت ببرند. این شیشه ها به قدری شفاف اند که به نظر می رسد افراد بر روی عرشه معلق هستند زیرا شیشه ها اصلا دیده نمی شوند. در مجموع وزن عرشه 346998 کیلوگرم است. کف سنگی عرشه به طور یکجا می تواند پذیرای 800 بازدید کننده باشد. "عرشه مشاهده Edge" در ماه مارس (اسفند ماه) سال 2020 به روی عموم مردم گشوده شد.

 

 

 

 


منابع:

www.kpf.com

www.fastcompany.com

www.archpaper.com

www.dezeen.com

www.travelandleisure.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.