وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع K11 MUSEA؛ سیلیکون وَلیِ فرهنگی

مجتمع K11 MUSEA؛ سیلیکون وَلیِ فرهنگی

"مجتمع  K11 MUSEA" اولین مقصد خرده فروشی فرهنگی جهان است، و در دل منطقه هنر و طرح "Victoria Dockside" هنگ کنگ واقع شده است. این پروژه به مساحت 100 هزار متر مربع، بدین منظور طراحی شده تا میان میراث بر جای مانده و آوانگارد ترکیب زیبایی شناختی جدیدی ارائه نماید. K11 MUSEA که در آگوست سال 2019 افتتاح شده است، به عنوان "سیلیکون ولیِ فرهنگی" شناخته می شود؛ جایی که نظمِ متقابل در معماری، هنر، صنعت و مهارت، فرهنگ، طراحی، فرهنگ غذایی و پایداری وجود دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

از ویژگی های اصلی مجموعه می توان به تالار با شکوه اُپرا (دهلیز مجموعه) اشاره کرد که پرتوهای نور طبیعی از میان پنجره های سقفی مدور آن در ارتفاع 35 متری به سمت پایین بر روی "توپ طلایی" (Gold Ball)، قلب تپنده این موزه، می تابند. Gold Ball یک کره غول پیکر به قطر 10.4 متر و ساخته شده از فولاد و شیشه است که دارای سالن های کروی شکل می باشد. توپ طلایی در طبقه دوم واقع شده و به عنوان فضایی چند بعدی ساخته شده است تا میزبان نمایشگاه ها و رویداد های مختلفی باشد که به نظر می رسد در فضا شناور و آویزان است. آتریوم مجموعه دارای نوارهایی سیال و پیچشی است که از 1115 متر مربع پنل های آلومینیومی نقاشی شده با دست، تشکیل شده است. همچنین در این قسمت بیش از 1800 چراغ تعبیه شده است که فضایی شبیه به کهکشانی از نورها به وجود آورده اند. 

 

 

 

 

 

 

 

از دیگر فضاهای جمعی می توان سالن آمفی تئاتر پلازای Sunken را نام برد که دارای دیوارهای شیشه ای خمیده همراه با اینستالیشن هایی از آب و نور است. کودکان برای بازی جذب فضاهایی همچون زمین بازی طاووس می شوند که تجهیزات بازی آن توسط طراحان دانمارکی Monstrum، به صورت سفارشی طراحی شده است. این پروژه تلاشی جدی در راستای خارج شدن از قالب های تعریف شده و تجدید نظر در ارتباط با محیط های سنتی خرید می باشد. این موضوع به خودیِ خود به طرز شگفت انگیزی مجموعه را سرزنده و مترقی می کند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.design.museaward.com

www.designanthologymag.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.