وبلاگ / طرح های معماری / اَلوَصل پلازا، نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دبی

اَلوَصل پلازا، نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دبی

"اَلوَصل پلازا" فضایی باز در مرکز نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دبی می باشد که توسط دفتر معماری Adrian Smith + Gordon Gill طراحی شده است. این بنا ترکیبی از طراحی حیرت انگیز، تکنولوژی نوآورانه و یک شبکه گنبدی در هم تنیده می باشد. فضای حاصل شده، افراد را با هر گونه، تفکر و گذشته ای در کنار یکدیگر قرار می دهد تا تفکرات گوناگون را به یکدیگر پیوند دهد؛ که هدف اصلی نمایشگاه جهانی اکسپو در اولین دوره برپایی آن در منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی (MEASA) می باشد. "الوصل" نام تاریخی دبی است و در زبان عربی به معنای "پیوند و اتصال" می باشد که هم بیانگر هدف دبی از گردهم آوردن افراد در نمایشگاه اکسپو و هم نشان دهنده موقعیت فیزیکی پلازا در قلب سایت نمایشگاه است.  

 

 

 

 

 

 

سازه ای گنبدی شکل بر فراز این پلازا واقع شده که برگرفته از لوگوی اکسپو 2020 دبی است و به عنوان یک صفحه نمایش 360 درجه سه بعدی عمل می کند. از آنجایی که سطح گنبد شفاف است، تصاویر نمایش داده شده هم از داخل و هم از بیرون پلازا قابل مشاهده می باشند و این گنبد بزرگترین صفحه نمایش دنیا خواهد بود. از دیگر ویژگی های پلازا می توان به رستوران ها، آب نماها و پارک ها اشاره نمود. در این طرح از تکنیک هایی برای سنجش دمای درون سازه با فضای بیرون استفاده شده است تا از ایجاد محیطی با شرایط مناسب اطمینان حاصل شود. پهنای گنبد 130 متر و بلندی آن 67 متر می باشد و بیش از 500 تن وزن دارد.   

 

 

 

 

 

 

پس از اتمام نمایشگاه در سال 2021، این پلازا همچنان به ایفای نقش اصلی خود ادامه خواهد داد. برنامه هایی برای تبدیل ساختمان های 10-13 طبقه ای پیرامون پلازا به هتل و سایر کاربری های تجاری وجود دارد تا تمامی میراث چند منظوره به جای مانده از سایت نمایشگاه اکسپو را تکمیل نماید. اکسپو 2020 دبی در 20 اکتبر سال 2020 افتتاح می شود و تا 10 آوریل سال 2021 ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 


منابع:

www.smithgill.com

www.thenational.ae

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.