وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / بلومِنکورسو زوندِرت، بزرگترین کارناوال گل جهان

بلومِنکورسو زوندِرت، بزرگترین کارناوال گل جهان

"بلومِنکورسو زوندِرت" یا "کارناوال گل" بزرگترین رِژه گل در جهان است که پیشینه آن به سال 1936 میلادی (1315 شمسی) برمیگردد. از همان ابتدا اهالی شهر زوندرت کارناوال کورسو را گرامی داشتند و آن را نسل به نسل به یکدیگر منتقل کردند. این رژه در اولین یکشنبه ماه سپتامبر در شهر کوچک زوندِرت کشور هلند برگزار می شود. مجسمه های شناور، آثار هنری بزرگی هستند که از سیم های فولادی، مقوا، کاغذ مِش و گل ساخته می شوند. در بلومِنکورسو زوندِرت فقط از گل کوکب یا داهلیا برای تزیین مجسمه ها استفاده می گردد که برای پوشاندن هر یک از این مجسمه ها هزاران گل مصرف می شود. در مجموع برای برپایی تمام این کارناوال، نزدیک به 8 میلیون گل کوکب نیاز است.  

 

 

 

 

 

 

 

 

تمامی کارها به صورت داوطلبانه صورت می گیرد. این مجسمه های متحرک توسط 20 دهکده مختلف ساخته می شوند که برای ساخت هر یک از آن ها صد ها نفر همکاری می کنند. هر گروه مزرعه کوکب خود را دارد. در این مزارع، گل های کوکب در دَه ها شکل و رنگ رشد می کنند. اعضای مُسن تر گروه معمولا مسئول کاشت و پرورش گل ها هستند و جوان تر ها ساختار مجسمه را در چادرهای بزرگ موقتی می سازند که مخصوص این رویداد بنا می شوند.  

 

 

 

 

 

در طول رژه گل زوندرت، انواع موسیقی و اجراهای نمایشی برگزار می گردد. رستوران ها و بارهای محلی با فعالیت ها و پیشنهادات ویژه ای به این کارناوال ملحق می شوند. بلومِنکورسو همچنین یک رقابت است. یک هیئت داوری حرفه ای و مستقل تصمیم می گیرند که کدام مجسمه گل زیباترین و کدام گروه برنده کارناوال آن سال خواهد شد.

 

 

 

 

زوندرت در مرز هلند با بلژیک قرار دارد بنابراین کارناوال گل هم برای هلندی ها و هم برای بلژیکی ها تفریحی فوق العاده می باشد. هر سال، خلاقیت های رنگارنگ در کارناوال گل زوندرت ده ها هزار نفر بازدیدکننده را به خود جذب می کند. هلند در 15 ماه مِی سال 2012 کنوانسیون یونسکو را برای محافظت از این میراث فرهنگی نامشهود تصویب کرد. 

 

 

 

 

 


منابع:

www.corsozundert.nl

www.en.wikipedia.org

www.holland.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.