وبلاگ / طرح های معماری / نور عالم: موزه آینده، قزاقستان

نور عالم: موزه آینده، قزاقستان

در سال 2017، نمایشگاه تخصصی بین المللی اکسپو به میزبانی قزاقستان برگزار شد. اکسپو 2017 توسط دفتر معماری Adrian Smith+Gordon Gill Architecture با تمرکز ویژه بر موضوع نمایشگاه یعنی "انرژی های آینده" طراحی شده است. "نور عالم" (غرفه قزاقستان) ساختار معماری کلیدی در مجموعه نمایشگاه بود. این بنا بزرگترین ساختمان کروی شکل در جهان است که ارتفاع آن 100 متر و قطر آن 80 متر می باشد. مساحت کلی آن 24000 مترمربع است. از زمان اتمام نمایشگاه، این ساختمان به موزه علم و فناوری تبدیل شده که بر روی راهکارهای انرژی آینده متمرکز است. در اینجا بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات مربوط به موضوعات مختلفی از جمله انرژی، فناوری های نوآورانه که در حال حاضر استفاده می شوند و مطالبی درباره پتانسیل های منابع انرژی تجدیدپذیر را کسب نمایند. 

 

 

 

 

 

 

 

نمای ساختمان "نور عالم" شامل صفحات فتوولتائیک که انرژی خورشیدی را به الکتریسیته تبدیل می کند و دو ژنراتور بادی بی صدا در بالای کره می باشد. احداث این بنای هشت طبقه منحصر به فرد، نیازمند استفاده از 13000 تن فلز و 3535 پنجره با شیشه های عایق به وزن 1626 تن است. شیشه استفاده شده در نور عالم از یک شکل قوسی دو جهته و منحصر به فرد است که به جلوگیری از ایجاد زاویه و بازتاب نور کمک می کند. هر واحد شیشه عایق بندی شده این بنا برای محل نصب خاص خودش طراحی شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این کره مُتکی بر یک هسته مرکزی دوبل می باشد که برای ساماندهی پله ها و پشتیبانی از عملکردهایی همچون آسانسورها و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. هشت آسانسور پیرامون آتریوم مرکزی آن قرار گرفته اند و بازدیدکنندگان می توانند در آسانسورهای شیشه ای به هنگام حرکت از پلازای طبقه همکف تا سکوی مشاهده در بالا و فضای رویدادها، ساختمان و نمایشگاه را مشاهده و تجربه نمایند. در طبقه همکف، یک پلازای مسقف برای بهبود دسترسی ها قرار دارد که ترتیب ورود به طبقات موزه را ساماندهی و فضای نمایشگاهی بیشتری را فراهم می کند. طبقات 2 تا 7 برای فضاهای نمایشگاهی طراحی شده و طبقه هشتم (بالاترین طبقه) دارای فضایی برای برگزاری رویدادها همراه با یک سکوی تماشا برای مشاهده چشم انداز های مطلوب شهر آستانا می باشد.

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.smithgill.com

www.archdaily.com

www.archello.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.