وبلاگ / طرح های معماری / موزه گیاه شناسی ملی، چین

موزه گیاه شناسی ملی، چین

"موزه گیاه شناسی ملی"، واقع در چین، توسط دفتر معماری THAD و Sutherland Hussey Harris طراحی شده است. این موزه که در زمینی به مساحت 28.55 هکتار قرار گرفته، تجسم ادغام و یکپارچگی با طبیعت است. در طراحی این بنا که به سبب همگرایی با دره های متعدد موقعیت استراتژیکی دارد، کانسپت و ایده اولیه کاملا برگرفته از آب است. دفتر معماری THAD و Sutherland Hussey Harris ساختاری را متصور شده اند که همانند یک قطره آب بر روی زمین فرود آمده، مواج شده، جاری شده، گسترش یافته و سرشار از موسیقی گیاهان و ریتم زندگی گشته است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این معماری با تقلید از خطوط توپوگرافی زمین، فضای داخلی و خارجی را با یکدیگر ادغام می کند تا به هارمونی دست یابد. کارکردهای مختلف موزه مانند نمایشگاه ها و گلخانه ها تجلی معمارگونه مشابهی دارند. سایر عملکردهای پشتیبانی از جمله دفاتر اداری، اپراتورهای تجاری و تحقیقات در زمینی در کنار سرازیری تپه ها واقع شده اند و برفراز آن ها سکویی یکدست قرار دارد که فضاهای عمومی، نمایشگاه ها، سالن های سخنرانی، بخش های علوم عامه و گلخانه ها را به یکدیگر پیوند می دهد. فضای عمومی خارجی برای همگان در دسترس است و برای فعالیت های مختلف مانند پیاده روی، آهسته دویدن، ورزش کردن، کمپینگ، نوشیدن چای و... مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اتمام ساخت، موزه ملی گیاه شناسی جدید تبدیل به معدن اطلاعات خواهد شد و زندگی شهری را رنگ آمیزی خواهد کرد. 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.