وبلاگ / طرح های معماری / مرکز تجاری VietinBank، واقع در ویتنام

مرکز تجاری VietinBank، واقع در ویتنام

مرکز تجاری VietinBank اولین پروژه گروه معماری Foster + Partners در ویتنام است که از پروژه های پیشگام و صاحب نام در زمینه پایداری خواهد بود. برج بلندترکه دارای 68 طبقه است، دفتر مرکزی بانک (با محوریت انرژی در طراحی) می باشد، در حالی که برج دوم که 48 طبقه دارد یک هتل پنج ستاره، اسپا و آپارتمان های مجهز را در خود جای داده است. این برج ها به وسیله یک ساختمان هفت طبقه که شامل تعداد زیادی مغازه، کافه، رستوران و همچنین بام سبز است به یکدیگر متصل شده اند.

 

 

 

 

 

 

 


بالاترین سطح هر برج  به صورت V شکل و مورب طراحی شده تا بدون هیچگونه مانعی به شهر و مناظر اطراف دید داشته باشند. این برج ها به صورت دو بال بزرگ با مقطع مثلثی هستند که از طریق یک هسته سبز مرکزی (که از یک سری دالان به هم پیوسته تشکیل شده است) به یکدیگر متصل می شوند. نحوه طراحی و ارتباط این ساختمان ها به استراتژی سیستم تهویه آنها کمک می کند. این سیستم رطوبت موجود در هوا را جذب می کند، آب را از آن جدا کرده و هوای گرم و خشک را که توسط آب های زیرزمینی خنک شده اند به داخل ساختمان ها هدایت می کند. این نخستین باری است که این فناوری در چنین مقیاس وسیعی در منطقه اجرا می گردد.

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.arcrealestate.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.