وبلاگ / طرح های معماری / پالازو ایتالیا، میلان

پالازو ایتالیا، میلان

در ساختمان پالازو ایتالیا، اثری از Nemesi & Partners، از سیمان بیودینامیکی استفاده شده است. این سیمان توسط Italcementi به عنوان راه حلی نوآورانه برای قلب نمادین غرفه ایتالیا در اکسپو 2015 میلان ساخته شده است. غرفه ایتالیایی (پالازو ایتالیا) به ارتفاع 35 متر از کف تا بالای دیوار جلویی، متشکل از مجموعه ای از عناصر بتنی می باشد که همچون شاخه های درختان درهم تنیده اند. در ساخت آن ها از ملات اکسید تیتانیوم فعال و سازگار با محیط زیست استفاده شده که ظاهری پست مدرن به ساختمان می دهد و در عین حال یادآور یک جنگل شهری است. 

 

 

 

 

 

 

نمای 9000 مترمکعبی ساختمان، سفید و خیره کننده است که با افزودن مقدار مناسبی از پودر مرمر کارارا به ملات، این سفیدی و درخشش بیشتر می شود. کمپانی Styl-Comp ایتالیا، سازنده عناصر بتنی پیچیده، با استفاده از یک ملات مخصوص با پایه سیمان و کارایی بالا بیش از 700 پنل نما با مقاومت خمشی بالا تولید کرده که 80% از این ملاتِ پایدار متشکل از مواد بازیافتی است. این ماده که اصطلاحا "سیمانِ بیودینامیکی آی اکتیو" نامیده می شود، از فناوری TX Active برخوردار است. این فناوری به دیوار مشبک بیرونی این امکان را می دهد تا به صورت ارگانیک آلاینده های هوا را به نمک های بی اثر تبدیل کند و هوا را فیلتر نماید. این امر به کاهش دود در خیابان های پر تردد میلان کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این ساختمان میزبان فضاهای نمایشگاهی، دفاتر اداری، فضاهای سازمانی و رویدادها می باشد. مسیر نمایشگاهی با گذر از تمامی قسمت های ساختمان، بازدیدکنندگان را همراهی می کند تا به تدریج زوایا و بافت های مختلف ساختمان را کشف نمایند. بازدیدکنندگان برای دسترسی به تراس بام، از همه چهار طبقه فضای نمایشگاهی عبور می کنند و با طی کردن یک مسیر جدید و متفاوت به میدان مرکزی در پایین باز می گردند. ساختمان پالازو ایتالیا برای فناوری و نوآوری فوق العاده در بتن، برنده جایزه The Excellence Award در سال 2016 شده است که توسط موسسه بتن آمریکا اهدا می شود. این ساختمان همچنین در سال 2020 برنده سی و چهارمین دوره از جایزه WA Award شده است.

 

 

 


منابع:

www.nemesistudio.it

www.i-nova.net

www.heidelbergcement.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.