وبلاگ / طرح های معماری / بلندترین برج چوبی هیبریدی جهان، استرالیا

بلندترین برج چوبی هیبریدی جهان، استرالیا

استودیو های معماری SHoP Architects و BVN از طرح های مربوط به دفتر مرکزی شرکت فناوری Atlassian در سیدنی رونمایی کرده اند. این برج پس از اتمام ساخت در سال 2025، برای شرکت Atlassian (از شرکت های بزرگ در حوزه فناوری) فضای جدید و مبتکرانه ای را ایجاد خواهد کرد و 4000 کارمند این شرکت و همچنین یک اقامتگاه YHA در طبقات پایین آن جای داده خواهند شد. 

کاهش 50 درصدی مصرف کربن و انرژی در مقایسه با ساخت و ساز های معمول، هدف اصلی این ساختمان خواهد بود. ساختمان Atlassian همچنین متعهد شده است تا با انجام کارهایی نظیر طراحی بر اساس انرژی کارآمد از جمله استفاده از تهویه طبیعی و تراس های سبز در کل ساختمان و همچنین تولید برق سبز در محل از طریق پانل های خورشیدی یکپارچه در نمای ساختمان، ایده استفاده از انرژی 100 درصد تجدیدپذیر با تولید صفر درصدی گازهای گلخانه ای را اجرایی نماید. نمای ساختمان متشکل از شیشه و فولادی خواهد بود که به سازه گره خورده اند. 

 

 

 

 

 

 

برای دستیابی به کاهش میزان مصرف کربن، این ساختمان با ترکیبی از الوارهای چوبی فراوان، بتن و فولاد ساخته خواهد شد. ساختمان های با ارتفاع کمتر را می توان تماما از چوب ساخت اما برای این ساختمان 40 طبقه ای می بایست سیستم های سازه ای را به یکدیگر پیوند زد. علاوه بر این ها، نمای ساختمان دارای یک سیستم تولید برق همراه با قابلیت هایی برای سایه اندازی می باشد تا میزان گرمای مستقیم وارد شده به فضای داخل را کاهش دهد. نمای نوآورانه ساختمان در ترکیب با الوار های چوب، این امکان را برای پروژه فراهم می کند تا  معتدل شدن آب و هوای سیدنی و به کاهش میزان کربن تولید شده کمک کرده و انرژی مورد نیاز را در محل تولید کند. ساختمان مرکزی سیدنی Atlassian با ارتفاع 180 متر، دارای بلندترین سازه چوبی هیبریدی در جهان خواهد بود.

 


منابع:

www.architectureau.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.