وبلاگ / طرح های معماری / برج CITIC، بلندترین آسمان خراش پکن

برج CITIC، بلندترین آسمان خراش پکن

برج CITIC با ارتفاع 528 متر، واقع در مرکز منطقه تجاری 30 هکتاری جدید پکن، به عنوان بلندترین ساختمان این شهر افتتاح شده است. این برج که توسط دفتر معماری Kohn Pedersen Fox Associates (KPF) طراحی شده، معماری خلاقانه و ارتفاع بسیار بلندی دارد که با آاب و رسوم آن منطقه هم خوانی دارد. ایده طراحی آن برگرفته از کشتی مذهبی"zun" متعلق به عصر برنز در چین می باشد. لی لِی، مدیر طراحی، در رابطه با چالش های پروژه می گوید: "هدف از طراحی این برج ایجاد مرکزی برای منطقه تجاری جدید شهر است که در عین ظهور معماری معاصر و آرمانی، با تاریخ پایتخت هارمونی داشته باشد."

 

 

 

 

 

دفتر معماری KPF (که به طراحی ساختمان های فوق العاده بلند مشهور است) برای طراحی برج CITIC فرمی گلدانی شکل را در نظر گرفت که پهنای آن از پایین تا مرکز برج از 78 تا 54 متر متفاوت است و در نهایت در بالای برج به 69 متر می رسد. پلان های این ساختمان مربع با گوشه های گرد هستند. طراحی این برج مناسب زلزله خیزترین مناطق چین می باشد و ماهرانه بر روی زمین قرار گرفته است. این برج علاوه بر آنکه دفتر مرکزی برای گروه CITIC Group و بانک CITIC است، دربردارنده فضاهای اداری و مرکز تجاری چند منظوره نیز می باشد.  

 

 

 

 

 

 

منحنی متمایز و رو به بالای لابی، شیارهای لوله ای شکل نمای برج را در جهت مخالف منعکس می کند و برای عابران پیاده تجربه دراماتیکی را به ارمغان می آورد. سایبان داخلی، متشکل از روبان های آلومینیومی سفارشی است که در مسیر منحنی حرکت می کند و بازتاب دهنده جلوه زیبای نمای برج می باشد. برج CITIC در انتهای شمالی منطقه تجاری مرکزی شهر واقع شده و پس زمینه ای نمادین برای پارک و مقصد گردشگری جدیدی را برای بازدیدکنندگان بوجود آورده است.

 

 

 


منابع:

www.kpf.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.