وبلاگ / طرح های معماری / برج One Za’abeel واقع در دبی

برج One Za’abeel واقع در دبی

مجتمع چند منظوره One Za’abeel در دبی در حال ساخت می باشد. این برج توسط شرکت ژاپنی Nikken Sekkei طراحی شده و همچنین توسط شرکت Ithra Dubai  در حال ساخت می باشد. طبق آخرین تغییرات، این پروژه دارای دو برج با کاربری های مختلف است که توسط یک سازه افقی عظیم (که بزرگترین کنسول جهان است) به هم متصل شده اند. این پل معلق که The Linx نامیده میشود، در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته و دو برج را به هم متصل می کند. طراحی خلاقانه One Za'abeel آسمان خراش های دوقلویی با مساحت ۴۷۰۷۰۰ مترمربع را پدید می آورد. برج A با ارتفاع ۳۰۰ متر متشکل از واحد های اداری، هتل مجلل و همچنین اولین مکان تفریحی عمودی در جهان می باشد، در حالیکه بیشترین کاربرد برج B با ارتفاع ۲۳۵ متر، مسکونی خواهد بود. پیش بینی می شود ساخت این پروژه در سال 2021 به پایان برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این برج ها از سیستم متمرکز پمپ های گرمایشی ”آب به آب” برای تامین آب گرم خانگی استفاده می کنند و پسماند آن نیز تصفیه شده و صرف آبیاری گیاهان می شود. تمرکز طراحی انرژی محور این برج ها بر روی مکانیزم نمای آنها نیز بوده است، به گونه ای که شامل "آخرین فن آوری های هوشمند برای تأمین اتوماسیون و بهینه سازی انرژی برق اداری، روشنایی، تهویه هوا و تهویه مطبوع" می باشد.

 

 

 

 

 

این پروژه در سال 2019 دو جایزه معتبر، نوآوری در ساخت و ساز برای بهترین پروژه نوآورانه سال و همچنین پروژه بزرگ چندمنظوره ME را دریافت نمود. یکی دیگر از اهداف One Za’abeel دریافت گواهینامه معتبر Gold LEED می باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.onezaabeel.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.