وبلاگ / طرح های معماری / تالار کنسرت فیلارمونیک، چین

تالار کنسرت فیلارمونیک، چین

"تالار کنسرت فیلارمونیک چین" که توسط گروه MAD Architects طراحی شده است، اولین اقامتگاه ثابت ارکستر خواهد بود. هدف از ارکستر فیلارمونیک، ایجاد یک تالار کنسرت بسیار پیشرفته است که به عنوان مرکزی برای تبادلات فرهنگی و همچنین محلی جدید برای موسیقی کلاسیک در چین فعالیت کند. این تالار که در منطقه تجاری مرکزی شهر پکن واقع شده است، فضایی به مساحت 11600 متر مربع را در برگرفته و مجموع مساحت طبقات آن به 26587 مترمربع می رسد. حوضچه ای از نیلوفرهای آبی و محیطی سرسبز این ساختمان را احاطه کرده اند. مخاطبین با ورود به داخل لابی احساس می کنند به اینستالیشنی (چیدمان هنری) از ترکیب نور و فضا قدم گذاشته اند. نورِ روز با عبور از میان دیوارهای پرده ای سفید رنگ و شفاف بنا، به داخل این فضای درخشان می تابد.   

 

 

 

 

 

در سالن اصلی کنسرت، 1600 صندلی در اطراف سِن چیده شده اند و به شکل تراس های شیب دار در ردیف ها بالا می روند. صفحات منعکس کننده صدا بر روی سقف به شکل گلبرگ های سفید طراحی شده اند تا همچون بخش هایی از یک گل نیلوفر آبی به نظر برسند. همچنین نور طبیعی که از بالا می تابد، به مخاطبین این احساس را می دهد که در مرکز یک شکوفه گل قرار گرفته اند. نورپردازی و تصویرسازی هایی را می توان بر روی گلبرگ های سفید به نمایش گذاشت و آن ها را به گونه ای طراحی کرد که با اجراهای موسیقی همخوانی داشته باشند. گروه MAD فضایی انتزاعی خلق کرده که به مخاطبین این امکان را می دهد تا از فضای شهر دور شده و در میان مناظر مختلف آرام گیرند.  

 

 

 

 

 

در ضلع جنوبی ساختمان، در مجاورت حوضچه نیلوفر آبی، سالن تمرین به ظرفیت 400 نفر قرار گرفته است. فضای داخلی آن متشکل از دیوارهای چوبی خمیده می باشد که برای یک تجربه موسیقی مطلوب طراحی شده است. پانل های منعکس کننده صدا واقع در پشت سِن، تنظیم پذیر هستند و می توان آن ها را بالا برد تا نور طبیعی روز وارد شود و چشم اندازهایی از مناظر به فضای درونی راه یابند. این ساختمان همچنین شامل یک استودیوی ضبط حرفه ای، یک کتابخانه، یک کلکسیون گالری، دفاتر اداری، اتاق های تمرین و سایر فضاهای عملکردی کمکی می باشد.

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.