وبلاگ / طرح های معماری / برج لاختا سنتر؛ بلندترین آسمان خراش اروپا

برج لاختا سنتر؛ بلندترین آسمان خراش اروپا

"لاختا سنتر" واقع در شهر سن پترزبورگ، یک مجموعه 400000 مترمربعی است که بلندترین آسمان خراش اروپا را نیز در خود جای داده است. در مرکزیت این طرح توسعه، "برج لاختا سنتر" به ارتفاع 462 متر قرار گرفته که نه تنها بلندترین ساختمان اروپا بلکه اولین آسمان خراش فوق العاده مرتفع در سن پترزبورگ و دومین آسمان خراش مرتفع پیچشی جهان (بعد از برج شانگهای) می باشد. این پروژه که در آن حتی یک طبقه تکراری نیز وجود ندارد، به لحاظ تکنیکی وفنی یکی از پیچیده ترین و منحصر به فردترین آسمان خراش ها در مقایسه با سایر آسمان خراش های کره زمین است. 

 

 

 

 

 

راهکارهای معمارانه و فنی این برج 87 طبقه ای، که گروهی از آرشیتکت ها، طراحان و مهندسین تیم GORPROJECT از سال 2011 تاکنون بر روی آن کار کرده اند، از بسیاری جنبه ها نه تنها برای روسیه بلکه برای تمام جهان نوآورانه محسوب می شود. نمای دو پوسته هوشمند برج لاختا یکی از عناصر اصلی راهکار معمارانه برج است. نمای این آسمان خراش از 16505 واحد متوازی الاضلاع خمیده تشکیل شده که مساحت هر کدام در حدود 11 مترمربع و وزن آن ها تقریبا 740 کیلوگرم است. همچنین برای لعاب شیار بیرونی نما از یک سیستم مبتکرانه به نام cold-formed glazing (شکل دهی شیشه به صورت سرد) استفاده شده است. این روش سبب شده سطح نمای خمیده برج، مستحکم و پیوسته به نظر بیاید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حدود دو-سوم از فضاهای اداری مجموعه در اختیار دفتر مرکزی Gazprom PJSC خواهد بود. علاوه بر فضاهای اداری، برج لاختا یک سکوی تماشا در ارتفاع 360 متری و یک رستوران با چشم اندازهای پانوراما دارد. سایر فضاهای این مجموعه شامل یک مرکز علمی و آموزشی، یک افلاک نما، یک سالن کنسرت، یک آمفی تئاتر و تعدادی میادین عمومی می باشد. به این ترتیب، "مجموعه لاختا سنتر" یک نمونه کمیاب از دفاتر مرکزی شرکت چند ملیتی خواهد بود که با طیف وسیعی از کاربری های عمومی ادغام شده است. در هسته این آسمان خراش 40 آسانسور قرار دارد که بازدیدکنندگان را طی مدت حداکثر 100 ثانیه به طبقه مورد نظر منتقل می کنند.

 

 

 

 


منابع:

www.gorproject.ru

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.