وبلاگ / طرح های معماری / موزه سومایا، مکزیک

موزه سومایا، مکزیک

"موزه سومایا"، واقع در کشور مکزیک، یک مجموعه خصوصی بزرگ می باشد که بیش از 66 هزار اثر هنری به ارزش بالغ بر هفتصد میلیون دلار را در خود جای داده است. اکثر آن ها آثار هنرمندان اروپایی (از جمله چندین اثر برجسته از استادان قدیمی همچون هنرمند فرانسوی آگوست رودِن و هنرمندان معاصر مانند دالی) مربوط به قرن 15 الی 20 میلادی هستند. موزه سومایا همچنین بزرگترین کلکسیون جهان از سکه های مستعمراتی و رایج مربوط به دوره ما قبل تاریخ کشورهای اسپانیایی زبان (خصوصا آمریکای جنوبی) را دارد. این موزه در اصل ساختمان آسیاب آبی متعلق به قرن شانزدهم در منطقه پلازا لورتو در شهر مکزیکو سیتی بود. در سال 2011 نمایشگاه و کلکسیون دائمی اصلی موزه به یک ساختمان برجسته جدید در منطقه پالازا کارسو منتقل شد. موزه سومایا، این خانه جدید به مساحت 16000 مترمربع، توسط فرناندو رومِرو طراحی شده است. 

 

 

 

 

 

با داشتن ترکیبی از معماری شگفت انگیز و از آن بیشتر کلکسیون هنری چشمگیرش، در سال 2013 پربازدیدترین موزه در مکزیک شد. شکل این ساختمان از چرخش یک پوسته ذوزنقه ای مانند به وجود آمده که یک سطح پویا و دولایه تشکیل داده است. سپس این پوسته به 16 هزار قطعه فولادی شش گوشه و آیینه ای مزین شد که برگرفته از نمای ساختمان های سنتی و کاشی کاری شده در شهر مکزیکو سیتی می باشد و بسته به آب و هوا، ساعت روز و زاویه دید بیننده، ظاهری متفاوت به ساختمان می بخشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

این ساختمان 46 متری، متشکل از فضاهای نمایشگاهی، انبارها، دفاتر اداری، یک فروشگاه کتاب، یک کتابخانه، یک کافه رستوران و یک سالن اجتماعات به ظرفیت 320 نفر می باشد. یک سری رمپ های مارپیچ که از لابی ورودی تا یک گالری بزرگ (با پلان باز و غرق در نور روز) در بالاترین طبقه ادامه یافته اند، تمامی فضاهای عمومی را به یکدیگر متصل می کنند. از جمله برنامه فعالیت ها و رویدادهای موزه سومایا می توان به برپایی نمایشگاه های ویژه، کنفرانس ها، تورهای همراه با راهنما، فعالیت های آموزشی و رویدادهای ویژه اشاره کرد.

 

 

 

 

 


منابع:

www.fr-ee.org

www.inexhibit.com

www.theculturetrip.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.