وبلاگ / در ایران چه کنیم؟ / مروری بر 10 آبشار معروف ایران

مروری بر 10 آبشار معروف ایران

ایران مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت است. علاوه بر مکان های تاریخی و فرهنگی، مناظر طبیعی زیادی نیز برای بازدید وجود دارند. برخلاف تصور اکثر افراد از ایران به عنوان یک کشور بیابانی، این کشور گونه ها و اقلیم های مختلف بسیاری دارد.
از جمله زیبایی های طبیعی ایران می توان به دریاچه ها، تالاب ها، جنگل ها، دره ها، کوه ها، غارها، جزایر، چشمه ها و آبشارها اشاره کرد. نشستن در نزدیکی یک آبشار و گوش دادن به صدای قطرات آب که از بالای کوه سرازیر می شوند، یکی از آرامش بخش ترین تجربه ها می باشد.
در اینجا به بررسی تعدادی از زیباترین و معروف ترین آبشارهای ایران می پردازیم.

 

آبشار لاتون، استان گیلان

آبشار لاتون با ارتفاع 105 متر بلندترین آبشار ایران است. این آبشار از دهکده زیبای کوته کومه سرچشمه گرفته و در مرکز یک جنگل زیبا واقع شده است. جانوران و گیاهان این منطقه با داشتن طیف وسیعی از گونه های مختلف، واقعا شگفت انگیز هستند. علاوه بر پیاده روی، می توانید از سفر با یک کوله پشتی و کمپینگ در این منطقه نیز لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان است که آب و هوای دلپذیر آن در کنار درختان سراسر سبزش شما را شگفت زده خواهد کرد. 

 

 

 



آبشار شاهان دشت، استان مازندران

آبشار "شاهان دشت" دومین آبشار مرتفع در ایران می باشد و جالب ترین نکته در مورد این آبشار این است که هرگز جریان آب در آن حتی در زمستان های سرد و سوزان نیز متوقف نمی گردد. ارتفاع آبشار شاهان دشت در حدود 51 متر است و متشکل از 8 آبشار کوچک تر می باشد که به شکل یک آبشار در کنار قلعه مَلِک بهمن سرازیر می شوند. سرچشمه این آبشار تنگه الیاس است. 

 

 



آبشار بیشه، استان لرستان

آبشار بیشه، در دل رشته کوه زاگرس، چهل و هشتمین اثر ملی است که در لیست میراث طبیعی ایران توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. ارتفاع این آبشار تقریبا 48 متر و عرض آن نیز تقریبا 10 متر می باشد. در بالای آبشار، چندین چشمه وجود دارد که بهم می پیوندند و آبشار را ایجاد می کنند.
مکان های شگفت انگیز بسیاری از جمله جنگل بلوط، روستای بیشه و ایستگاه قطار بیشه در اطراف آبشار بیشه هستند که این منطقه را به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری لرستان تبدیل می کنند. 


 



آبشار مارگون، استان فارس

آبشار مارگون (به معنای شبیه مار) با ارتفاع 70 متر و عرض 100 متر، یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است. آب و هوای این منطقه در بیشتر روزهای سال سرد بوده و امکان دارد در فصل زمستان (ماه های دی و بهمن) آبشار یخ بزند. در فصل تابستان آب و هوای منطقه معتدل است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به آبشار مارگون در طول فصل بهار و تابستان می باشد.   


 

 



آبشار کبودوال، استان گلستان

آبشار کبودوال بزرگترین آبشار تمام خزه ای ایران می باشد. این آبشار در محیطی شگفت انگیز و پر از درختان زیبا از گونه های مختلف واقع شده است. این آبشار با ارتفاع تقریبا 6 متر، یکی از خنک ترین و با طراوت ترین آب ها را دارد. 


 

 



آبشار سِمیرُم، استان اصفهان

آبشار سِمیرُم به عنوان عروس زیبای کوه های زاگرس شناخته می شود. منطقه سمیرم به دلیل طبیعت کوهستانی و زیبایش، یکی از مناطق ویژه برای دوستداران طبیعت محسوب می گردد. این آبشار زیبا در ارتفاع 35 متری قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از آبشار سمیرم اوایل فصل بهار است که حجم آب در بالاترین حد خود قرار دارد.


 



آبشار شِوی، استان خوزستان

آبشار شِوی یا آنطور که مردم محلی آن را آبشار تله زنگ می نامند، یکی از زیباترین آبشارهای ایران می باشد. به گویش بختیاری، "شِوی" به معنای عطوفت و مهربانی است. این آبشار که در کوه های زاگرس قرار گرفته، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آبشار شوی از یک غار سرچشمه می گیرد و از یک گذرگاه مرتفع به سمت پایین سرازیر می شود. 


 



آبشار یخی، استان مازندران

از آنجایی که تقریبا در تمام روزهای سال این آبشار کاملا یخ زده، آن را آبشار یخی می نامند. این جاذبه دیدنی در ارتفاع 5100 متری قرار دارد و در بخش جنوبی کوه دماوند واقع شده است. ارتفاع این آبشار 70 متر و عرض آن 3 متر می باشد. 


 



آبشار آب سفید، استان لرستان

استان لرستان در ایران به عنوان استان آبشارها شناخته می شود. از میان آبشار های فراوان این استان، آبشار "آب سفید" یکی از زیباترین آن ها است. این آبشار از یک تونل عبور کرده سپس از دل یک کوه سنگی بیرون می آید. خروج این آبشار از دل کوه و با ارتفاع 69 متر بسیار شگفت انگیز است. این آبشار به رودخانه رودبار (آب زالکی) در لرستان می پیوندد و سرانجام به رودخانه دِز می ریزد. 


 



آبشار سنگان، استان تهران

آبشار سَنگان در نوع خود بی نظیر است. در فصل زمستان، چکیدن قطرات آب سبب ایجاد اِستالاگمیت یخی در پای آبشار می شود. ارتفاع این استالاگمیت معمولا به 40 متر می رسد. در ماه های تابستان، عدم بارندگی می تواند به طور قابل توجهی میزان جریان آب را کاهش دهد. به وضوح پس از باران های شدید در فصل بهار و تابستان، آبشار چشمگیر خواهد بود.  


 


منابع:

www.eavartravel.com

www.visitouriran.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.