وبلاگ / طرح های معماری / مرکز بین المللی فوتبال شیان، چین

مرکز بین المللی فوتبال شیان، چین

"مرکز بین المللی جدید فوتبال شیان" توسط دفتر معماری زاها حدید طراحی شده است و تا سال 2023 در تورنمنت جام ملت های آسیا برای برپایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آماده بهره برداری می باشد. این استادیوم که قرار است در منطقه تجاری Fengdong شهر شیان (یکی از قدیمی ترین شهرهای چین) ساخته شود، شامل 60000 صندلی همراه با مجموعه ای از امکانات عمومی تفریحی و غذاخوری خواهد بود. این مرکز همچنین میزبان سایر بازی های لیگ داخلی، بین المللی و ملی و علاوه بر آن محلی برای برپایی آکادمی های آموزشی، اجراها و رویدادهای فرهنگی نیز خواهد بود.

 

 

 

 

نمای استودیوم که با شبکه شهری عمودی در منطقه تجاری Fengdong ادغام شده است، طرحی گشوده و دعوت کننده دارد که شهر را به قلب ساختمان فرا می خواند تا در طول روز از فضاهای عمومی، تفریحی و امکانات غذاخوری آن لذت ببرند. سایر قسمت های نما متشکل از ستون های غول پیکر و روکش هایی به شکل خطوط منحنیِ بسته است که در پراکنده کردن بادهای شمالی موثر خواهند بود. این روکش ها که با سقف معلق و سینوسی شکل بنا و تراس های رو به جنوب آن یکدست شده، با هدف تقویت فرم سیال ساختمان نیز ساخته شده اند. بالکن های سبز مرکز بین المللی فوتبال شیان که به عنوان "تراس باغ" شناخته می شوند، در امتداد نمای جنوبی استادیوم ساخته خواهند شد.  

 

 

 

 

در فضای داخل، مرکز بین المللی فوتبال شیان دارای فضای نشیمن ویژه به شکل زین خواهد بود که توسط دفتر معماری زاها حدید به گونه ای طراحی شده که تمامی 60000 صندلی دیدِ حداکثری از زمین بازی داشته باشند. تمامی صندلی ها در زیر سقف شفاف بنا قرار می گیرند که به جهت حصول اطمینان از وجود نور طبیعی فراوان و افزایش رشد چمنِ زمین، مرکز سقف به شکل باز طراحی شده است. ساخت دهانه بزرگ سقف با به کارگیری ساختار توری شکل از کابل های کششی و سبک وزن محقق شده است که به کاهش میزان بار، اثرات مصالح و همچنین میزان سازه های اولیه مورد نیاز برای استحکام آن کمک خواهد کرد.

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.