وبلاگ / طرح های معماری / برج بانک ملی کویت توسط نورمن فاستر

برج بانک ملی کویت توسط نورمن فاستر

"دفتر مرکزی بانک ملی کویت" با ارتفاع 300 متر و مساحت 127000 متر مربع در یک موقعیت خوب در شهر کویت واقع شده است. این برج در میان ساختمانهای بلند مرتبه منطقه "شرق" (منطقه ای با اقتصاد رو به رشد) متمایز خواهد بود. این طرح، ترکیبی از نوآوری ساختاری با یک فرم مطیع و بسیار کارآمد است که باعث محافظت از دفاتر کار در برابر آب و هوای کویت می شود، جایی که دما در تابستان به طور متوسط 40 درجه است. شکل استوانه ای برج مانند پوسته ای به سمت شمال باز می شود تا در حالی که مناظر خلیج فارس را نشان می دهد از ورود گرمای خورشید جلوگیری کند.

 

 

 

 

 

 

نمای جنوبی توسط مجموعه ای از باله های بتونی سایه ایجاد می کنند و برای پشتیبانی از سازه تا ارتفاع بالای برج پیش می روند. این باله ها علاوه بر تاثیر در استراتژی زیست محیطی، به طور نمادین منعکس کننده مفهوم قایق نیز می باشد، قایقی که اشاره به گذشته و سابقه شهر در تجارت بین المللی دارد. این پروژه با بهره گیری از ارزیابی های پیشرفته تاسیساتی برای کاهش مصرف آب و انرژی، دریافت رتبه بندی LEED Gold را هدف قرار داده است. فرم برج با توجه به نیاز های بانک ساخته شده است. آرایش فضایی آن متناسب با ساختار سازمانی بانک بوده و در عین حال انعطاف لازم در برابر تغییرات و رشدهای آینده را فراهم می کند. فرم هلالی طرح باعث افزایش فضاهای سلولار اداری می شود. در این برج شصت طبقه ای، سه لابی با ارتفاع دو برابر حد معمول برای تجمع و برگزاری جلسات کارمندان در نظر گرفته شده است. مشاعات موجود در بالاترین قسمت برج با یک چشم انداز پانوراما از شهر به دفتر رئیس کل ختم می شود.

 

 

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.arcrealestate.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.