وبلاگ / طرح های معماری / نیروگاه کوپن هیل، دانمارک

نیروگاه کوپن هیل، دانمارک

نیروگاه "کوپِن هیل" که به نام Amager Bakke نیز شناخته می شود، در یک اسکله صنعتی در شهر کوپنهاگ دانمارک واقع شده است. این نیروگاه قادر است سالانه 440000 تن زباله را به انرژی پاک تبدیل نماید. این بنا توسط دفتر معماری BIG به منظور دو برابر کردن زیرساخت های عمومی طراحی شده و طرح آن شامل مسیرهای پیاده روی درخت پوش، پیست اسکی شیب دار بر روی سقف و "بلندترین دیوار مصنوعی کوهنوردی در جهان" بر روی نما می باشد. این طرح که همسو با هدف کوپنهاگ مبنی بر تبدیل شدن به اولین شهر بدون کربن در جهان تا سال 2025 می باشد، در واقع تجسم ایده Bjarke Ingels (آرشیتکت پروژه) در مورد "پایداری خوشایند و لذت بخش" است؛ این عقیده که شهر پایدار نه تنها برای محیط زیست بهتر می باشد بلکه برای زندگی شهروندانش نیز لذت بخش تر است. 

 

 

 

 

 

 

با پیشنهاد نوع جدیدی از نیروگاهِ تبدیل زباله به انرژی که به لحاظ اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی پایدار باشد، این مرکز به بخشی از شهر تبدیل می شود و رابطه میان تولید و سرگرمی، میان زیرساخت های انرژی و زیرساخت های اجتماعی و میان کارخانه و شهر را بار دیگر تعریف می کند. فضای داخلی بنا با "آخرین تکنولوژی های تصفیه زباله و تولید انرژی" تکمیل شده که قادر است سالانه 440000 تن زباله را برای ساخت انرژی پاک بسوزاند که برق و گرمایش منطقه ای با 150000 خانه را تامین خواهد کرد. این ساختمان همچنین شامل ده طبقه فضای اداری برای تیم ARC می باشد که در برگیرنده یک مرکز آموزشی برای تورهای علمی، کارگاه ها و کنفرانس های مربوط به بحث پایداری است. 

 

 

 

 

 

 

پروژه کوپن هیل دارای بلندترین سطح چشم انداز در شهر و مسیر پیاده روی و دوندگی درخت پوش می باشد که توسط SLA طراحی شده است. این سقف سبز همچنین به ایجاد منظره ای با تنوع زیستی کمک می کند که در عین حال گرما را جذب می کند، ذرات معلق هوا را از بین می برد و میزان جریان آب زه کشی را کاهش می دهد. طرح 410000 مترمربعی "کارخانه اسکی" کوپن هیل در یک رقابت بین المللی در سال 2011 برنده شد و ساخت بنا دو سال پس از آن آغاز گردید. "کوپن هیل" در اکتبر سال 2019 افتتاح گردید.

 

 

 

 

 


منابع:

www.designboom.com

www.dezeen.com

www.vontobel.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.