وبلاگ / طرح های معماری / آسمان خراش مورِی رُد، اثری از دفتر معماری زاها حدید در هنگ کنگ

آسمان خراش مورِی رُد، اثری از دفتر معماری زاها حدید در هنگ کنگ

دفتر معماری زاها حدید از طرح سینوسی شکل خود برای یک آسمان خراش شیشه ای با 36 طبقه رونمایی کرده و مقرر است که این بنا در منطقه 2 Murray Road هنگ کنگ ساخته شود که از آن در خبرگزاری ها به عنوان گران ترین نقطه جهان یاد شده است. فرم این ساختمان (به مساحت 43200 مترمربع) برگرفته از شکل درخت ارکیده هنگ کنگ می باشد که قبلا در نزدیکی سایت پروژه رشد می کرده و طرح گل آن نیز در مرکز پرچم هنگ کنگ دیده می شود. بدنه اصلی این آسمان خراش که جایگزین یک پارکینگ طبقاتی می باشد، بالاتر از سطح زمین قرار دارد و به یک شبکه پیشرفته پیاده راه های شهری همراه با یک سری فضای سبز و باغ در زیر ساختمان متصل است. آرامش فضای بیرونی به فضاهای مشترک داخلی جریان می یابد؛ نحوه ساخت و دقتی که در نمای شیشه ای منحنی بنا به کار رفته، سبب افزایش این اتصال بی نقص میان فضای داخلی بنا و باغ های اطراف و خارج از شهر می گردد.

 

 

 

 

 

نمای این آسمان خراش شامل چهار لایه واحد های شیشه ای عایق بندی شده با دو لایه لمینیت و دو لایه شیشه منحنی می باشد تا به طور موثر ساختمان را عایق بندی کند و در عین حال بار خنک کنندگی و همچنین بار مقاومت ساختمان را کاهش دهد. "اِسکای گاردن" (باغ آسمانی) واقع در طبقه ای امن، یک فضای تفریحی روباز است که دارای مسیر دوندگی و یک شبکه از گیاهان آکواپونیک می باشد که به شکل موثر با مصرف آلاینده ها به عنوان فیلتر بیولوژیکی تصفیه کننده هوا عمل می کنند. در بالای این آسمان خراش، یک سالن ضیافت محصور قرار دارد که چشم اندازی به سراسر شهر خواهد داشت.

 

 

 

 

وجود یک سازه فولادی با ظرفیت کششی بالا، امکان داشتن یک فضای بسیار گسترده (بیش از 26 متر) با نور طبیعی، بدون ستون و فضاهای اداری درجه یک با ارتفاع کف تا سقف 5 متر را فراهم می کند و نهایت انعطاف پذیری را به ارمغان می آورد. سیستم نظارت بر کیفیت هوای ساختمان، میزان ظرفیت هر یک از فضاهای داخلی را شناسایی می کند و به طور خودکار میزان دمای هوای داخلی، رطوبت و حجم هوای تازه را برای پاسخگویی به نیاز افراد، تنظیم می کند. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، تجربه ای از عبور بدون تماس را ایجاد می کند. در واقع، با استفاده از تلفن همراه، کارت هوشمند بدون تماس یا تشخیص بیومتریک، ساکنین می توانند وارد ساختمان شوند و از بخش امنیتی عبور کنند، آسانسور ها را به طبقه دفترشان هدایت کنند و به سایر قسمت ها نیز دسترسی داشته باشند.

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.