وبلاگ / در ایران چه کنیم؟ / 7 کویر جذاب و دیدنی در ایران

7 کویر جذاب و دیدنی در ایران

کویر مصر، واقع در اصفهان
کویر مسر در استان اصفهان واقع شده است. این کویر در ایران به "دریای ماسه ها" معروف است. هزاران گردشگر برای کشف رمز و رازهای نهفته در زیر تپه های ماسه ای کویر مصر به این منطقه سفر می کنند. فعالیتهای تفریحی زیادی مانند دوچرخه سواری، موتورسواری، شتر سواری و... در این دشت وجود دارد. یکی از جاذبه های جالب این مکان تپه های شنی اطراف روستای مصر است، جایی که باد شکل های عجیب و جذابی را بوجود آورده است. شب هنگام، نور خیره کننده میلیون ها ستاره در مکانی که هیچ آلودگی نوری وجود ندارد، احساس هیجان انگیزی را برای ما به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 


 

کویر شهداد، واقع در کرمان
کویر شهداد در استان کرمان واقع شده است. فرم های زمین شناسی با نام "کلوتس" از جمله مرموزترین و حیرت انگیزترین جاذبه های واقع در بخش کناری دشت لوت در مرکز ایران می باشند. این فرم ها متشکل از شن، ماسه و آب هستند که بواسطه باد ایجاد می شوند. تنها رود دائمی دشت لوت که از کوههای شمال غربی بیرجند نشأت می گیرد، پدیده طبیعی مهم دیگری است که در شکل گیری این مجسمه های گلی غول پیکر تاثیرگذار بوده است. نام این رودخانه "رود شور" می باشد و حاوی مقدار زیادی نمک و مواد معدنی است. از بهترین تفریحات در کویر شهداد می توان آفرود، عکاسی و... را نام برد.

 

 

 

 


 

کویر ورزنه، واقع در اصفهان
کویر ورزنه به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین کویرهای ایران شناخته می شود و حدود 117 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد. فعالیت های ماجراجویانه زیادی در این کویر وجود دارد. یکی از این فعالیتها گشت و گذار روی شن و ماسه در تپه هایی با ارتفاع صد متر است. علاوه بر SUV سواری، پاراگلایدر و کمپ زدن، تفریحات جذاب دیگری از جمله تماشای شب های پرستاره کویر نیز در این منطقه وجود دارد. انگیزه اصلی افراد زیادی که به دیدار این دشت زرد رنگ شگفت انگیز (به خاطر نور خورشید) می آیند، یافتن آرامش به دور از سر و صدای شهر و افکار آشفته در زندگی روزمره می باشد.

 

 

 

 



کویر مرنجاب، واقع در اصفهان
این کویر یکی از بهترین مکانها برای سفرهای آفرود می باشد که در شمال شهر آران و بیدگل استان اصفهان واقع شده است. کویر مرنجاب از شمال به دریاچه نمک و از شرق به بند ریگ و پارک ملی صحرا منتهی می شود. قسمت عمده کویر پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است. تپه های شنی بلند، دشت های بیابانی، سیاه کوه، طلوع و غروب زیبای خورشید، جنگل های هالوکسیلون، دریاچه های نمک، آسمان فوق العاده زیبا و... از جاذبه های اصلی کویر مرنجاب است.

 

 


 

کویر یزد، واقع در یزد
کویرهایی که در استان یزد واقع شده اند به دلیل وسعت و چشم اندازهای زیبا و جذاب، گردشگران بیشتری را به خود جذب می کنند. این دشت های گرم و خشک در بین جاذبه های بین المللی بسیار پر طرفدارهستند. از جمله فعالیتهای تفریحی در این دشت می توان دوچرخه سواری، موتورسواری، رصد ستاره گان در شبهای زیبای کویر، شتر سواری، آفرود و... را نام برد.

 

 



کویر لوت، واقع در سیستان و بلوچستان
کویر لوت، که به طور گسترده به آن دشت لوت گفته می شود، یک صحرای بزرگ نمکی است که در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، ایران واقع شده است. لوت، بیست و پنجمین دشت بزرگ جهان می باشد و در تاریخ 17 جولای 2016 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. سطح شن و ماسه آن تا دمای 70 درجه سانتیگراد برآورد شده است و آن را به یکی از خشک ترین و گرمترین مکانهای جهان تبدیل کرده است. برخی از جاذبه و مکان های دیدنی کویر لوت گلدان های طبیعی، رودخانه کال شور، گندم بریان، دره رتیل و... می باشند.

 

 

 



کویر حاج علی قلی، واقع در دامغان، سمنان
کویر حاج علی قلی سمنان در جنوب شرقی شهر دامغان واقع شده است. تماشای شبهای پر از ستاره در سکوت مطلق، قدم زدن روی فرش سفید با حکاکی های 4 طرفه کریستال و تجربه جالب شنیدن صدای خورد شدن کریستال های نمک در زیرپا هنگام تماشای بلورهای درخشان تجربه ای تکرار نشدنی هنگام سفر به کویر حاج علی قلی در دل کویر دامغان را بوجود می آورد.

 

 


منابع:

www.visitouriran.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.