وبلاگ / دیدنی های ایران / مسجد نصیر الملک، شیراز، ایران

مسجد نصیر الملک، شیراز، ایران

 

به تعبیر بسیاری از مردم، زیباترین مسجد شیراز، مسجد نصیرالملک است که از دیرباز به دلیل معماری و ترکیب رنگهای کار شده در ساختمان و شیشه ها و پنجره های آن شهرت خاصی یافته است. این مسجد در خیابان لطفعلی خان زند و در محله گودعربان قرار دارد و در فاصله سالهای 1254 تا 1266 هجری قمری با معماری میرزا محمد حسن معمار و کاشیکاری استاد محمدرضا از هنرمندان نامی دوران قاجار ساخته شده است.

 

 

 

 

 

 

این مسجد به دلیل کاشی کاری ها و مقرنس های زیبایش یکی از زیباترین مساجد ایران شناخته می شود. این کاشی ها با نقوش زیبایی از گل ها و حیوانات و استفاده از رنگ های مختلف، بیانگر هنر کاشی کاری هنرمندان قاجاری است.

 

 

 

 

مسجد نصیرالملک دارای صحن وسیع، دو ایوان شمالی و جنوبی، دو شبستان کشیده در وجه شرقی و غربی، سر در ورودی پر تزیین و یک رواق است. بهترین زمان برای دیدن بازی رنگ و نور ایوان شمالی این مسجد، در ساعات اولیه طلوع آفتاب قبل از ساعت ۹:۰۰ صبح می باشد.

 

 

 


منابع:

www.Iranair.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.