وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی جهانی عبدالعزیز، عربستان

مرکز فرهنگی جهانی عبدالعزیز، عربستان

"مرکز کینگ عبدالعزیز برای فرهنگ جهانی" (معروف به اِثراء) یک ابتکار جسورانه جدید از شرکت نفت آرامکو سعودی می باشد که به منظور ارتقای توسعه فرهنگی در داخل عربستان سعودی انجام شده است. به دنبال یک مسابقه معماری دعوتی در سال 2007، دفتر معماری Snøhetta برای طراحی این مرکز فرهنگی جدید انتخاب شد. طرح این مرکز فرهنگی در برگیرنده آینده و گذشته است که در زمان حال به ثبت رسیده اند. این ساختمان 100000 مترمربع مساحت دارد و فرم آن برگرفته از شکل ساختار داخلی لایه های سنگی حاوی نفت می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

سطوح مختلف ساختمان به صورت موضوعی مرتب شده اند و به گونه ای در نظر گرفته شده اند که پیشرفت در دوره های مختلف را نمایش دهند. مناطقی که با تاریخ و گذشته سر و کار دارند، در پایین ترین طبقات یعنی زیر همکف قرار گرفته اند و طبقه همکف نیز با زمان حال سر و کار دارد. طبقات بالاتر عمدتا در ساختاری قرار گرفته اند که به "برج دانش" معروف است؛ بدین منظور که دانش ارائه شده در اتاق های آموزش برج، شهروندان را برای آینده مجهز و آماده خواهد کرد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

این پروژه دارای امکانات فرهنگی متنوعی از قبیل یک سالن اجتماعات، سینما، کتابخانه، سالن نمایشگاه، موزه و بایگانی می باشد. ظرفیت سالن اجتماعات 930 نفر است و طیف گسترده ای از رویداد ها و مراسم ها از جمله اپرا، کنسرت های سمفونیک، برنامه های موزیکال و سخنرانی و... را در بر خواهد گرفت. در سالن نمایشگاهی بزرگ آن، نمایشگاه های بزرگ مقیاس و سیار برگزار خواهد شد و همچنین زمینه لازم برای برپایی رویداد های اجتماعی، ضیافت ها و کنفرانس ها را فراهم خواهد کرد. امکانات موزه و بایگانی، زندگی پر جنب و جوش فرهنگی این مرکز را به گذشته و به ریشه های عمیق جامعه ای که این مرکز از آن بر آمده، متصل می کند. این مرکز توسط مجله Time Magazine به عنوان یکی از 100 مکان های برتر جهان برای بازدید معرفی شده و در سال 2019 یک میلیون نفر بازدیدکننده را جذب کرده است.

 

 

 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.en.wikipedia.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.