وبلاگ / طرح های معماری / بانجیل پِلِیس؛ برنده جایزه طراحی با چوب

بانجیل پِلِیس؛ برنده جایزه طراحی با چوب

"بانجیل پِلِیس" اثری از استودیو معماری FJMT، نمونه ای از شکل جدید یک مجموعه و ساختمان مدنی در کشور استرالیا است. این بنا یک مجموعه با یک کاربری مفرد و یا امکانات مشخص نیست که بخواهد یک جامعه را بنابر علایق، تحصیلات یا فرهنگ مردم تقسیم بندی و جدا نماید؛ بلکه یک فرم فراگیر ترکیبی از ساختمان عمومی است که منعکس کننده و دربرگیرنده تنوع موجود در کشور است. این بنا، یک کتابخانه، سالن اجرای نمایش، فضای اجتماعات عمومی، جایی برای برپایی نمایشگاه، گالری و اجرای نمایش، فضای تجربی و انعطاف پذیر برای برگزاری رویداد ها، سخنرانی ها، مناظره ها و جشن ها می باشد. "بانجیل پلیس" با مساحت 24500 مترمربع، یک مرکز کمک رسانی، ارائه خدمات و مکانی برای کار و همکاری است. شاید بیش از همه این ها، مکانی است که در آن تمامی این کاربری ها همپوشانی و همبستگی دارند. سرسرای گردهمایی در مرکز بنا با فرمی سیال و بهم پیوسته طراحی شده که بدون هرگونه سلسله مراتبی مجموعه را یکپارچه می گرداند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

منابع الهام بخش در طراحی بنا، یکی اثر هنری کتی آدامز در سال 2001 به نام "ملاقات مسیرهای بسیار" و دیگری عقاب "بانجیل" (اسطوره بومی استرالیا) هستند؛ هر دو آن ها مضمون اصلی فرهنگ مردم Boon Wurrung از Kulin Nation می باشند که مالکین سنتی و ساکنین این سرزمین می باشند. کاربری های ترکیبی و اجتماعات به زیر یک سقف نمادین و بلند پروازانه گردهم آمده اند. همانند بال های عقاب بانجیل، این عنصر سینوسی شکل نه تنها نماد سنت های گذشته است بلکه نشان دهنده چشم اندازی معاصر به آینده، حرکت، تکنولوژی و نوآوری می باشد. سقف نمادین بنا یک فضای مرکزی مدنی آرام فراهم می کند که از آن در برابر هرگونه سر و صدای مزاحم و آلودگی بزرگراه محافظت می شود تا یک جشن خوش آمدگویی و بازگشت دوباره به زندگی جمعی، گردهمایی، نمایش بیرونی و تعامل برپا نماید.

 

 

 

 

 

 

"بانجیل پلیس" برنده جوایز بسیاری شده است؛ از جمله: جایزه International Architecture Award در سال 2019، جایزه Timber Design Awards در سال 2018 (به عنوان بهترین استفاده از محصولات چوبی)، جایزه Global Architecture & Design Awards در سال 2018، جایزه Australian Engineering Excellence Awards در سال 2018، جایزه International Design Awards در سال 2017 و... .

 

 

 

 

 


منابع:

www.fjmtstudio.com

www.bunjilplace.com.au

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.