وبلاگ / طرح های معماری / "ستون سبز" (Beulah Southbank)، استرالیا

"ستون سبز" (Beulah Southbank)، استرالیا

دفاتر معماری UNStudio و Cox Architecture به طور رسمی به عنوان برندگان پیاده سازی طرح ممتاز Southbank Precinct در شهر ملبورن استرالیا انتخاب شدند. چشم انداز دفتر UNStudio برای این پروژه 2 میلیارد دلاری، در برگیرنده یک جفت برج پیچ خورده است. این پروژه به طور یکپارچه حول یک "عنصر بزرگ" سازمان یافته است؛ "ستون سبز" که مجموعه ای از سکوها، تراس ها و ایوان هایی است که به طور عمودی به یکدیگر مرتبط هستند. برج بلند تر این مجموعه 6000 مترمربعی، با ارتفاع 356.2 متر تماما مسکونی همراه با باغی در بالای آن خواهد بود که برای عموم در دسترس است. در حالی که برج دیگر با ارتفاع 252.2 متر دو کاربری هتل و تجاری خواهد داشت.   

 

 

 

 

"ستون سبز" به عنوان عنصر کلیدی سازماندهی ساختمان، به منظور ایجاد جریان ها و حرکت های عمومی طراحی شده است و مزایای متعددی را در پروسه طراحی ارائه می کند. طبیعتِ چند سطحی این طرح، با فراهم کردن بستری مناسب برای انجام هر نوع فعالیت فرهنگی، فرصت ها و موقعیت های جدیدی را برای نمایش لحظات و رویدادهای مهم فرهنگی شهر در اختیار می گذارد. "ستون سبز" همچنین یک محیط سالم شهری ایجاد می کند. گیاهان صدای مزاحم و آلودگی هوا را جذب می کنند و درختان بلند اُکالیپتوس عبور نور را آسان می نمایند. کف های پوشیده از سرخس های جنگلی، حتی در روزاهای داغ تابستان نیز فضایی خنک و مطبوع مهیا می کنند.   

 

 

 

طرح پیشنهادی برای Southbank by Beulah با کانسپت مالکیت مشترک و دسترسی آزاد برای ساکنین محلی و جامعه ای گسترده تر شکل گرفته است. بدین منظور، تریبون و پارک عمومی بام آن برای استفاده همگان در نظر گرفته شده است. در دل این تریبون، یک بازار، فضاهای خرده فروشی و سرگرمی و اصطلاحا یک "مرکز تجربه BMW" جای گرفته اند. این طرح علاوه بر اینکه به دلیل تنوع برنامه ها و ارتباطاتش، کاملا با شبکه فرهنگی، سرگرمی، تفریحی و تجاری موجود در ملبورن ادغام شده، طرحی از یک ساختمان چند منظوره ارائه می دهد که خود یک شهر است.

 

 

 


منابع:

www.unstudio.com

www.worldarchitecture.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.