وبلاگ / طرح های معماری / اِیرساید، هنگ کنگ

اِیرساید، هنگ کنگ

ساختمان "اِیرساید" توسط شرکت معماری و طراحی Snøhetta ساخته شده است که یک شرکت تحسین شده در سطح بین المللی می باشد. این ساختمان 176000 مترمربعی در مرکز فرودگاه سابق Kai Tak در کشور هنگ کنگ واقع شده و دارای فرمی بهم پیوسته از ترکیب یک برج 200 متری و یک پایه است. 
این مجتمع چندمنظوره شامل بیش از 30 طبقه دفاتر اداری با سطح A، یک مجموعه خرده فروشی چند طبقه ای همراه با خیابان زیر زمینی خرید بهم پیوسته می باشد. "اِیرساید" با داشتن مجموعه ای از میادین تفریحی بیرونی و باغ های روی بام که برای کشاورزی شهری، رستوران ها، برگزاری رویدادها و کاربری های تفریحی مناسب هستند، فضاهای عمومی بزرگ و باغ هایی سبز را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می دهد. در قلب ساختمان، یک آتریوم (دهلیز) خرده فروشی وسیع با مساحت نزدیک به 66000 مترمربع و سرشار از نور طبیعی روز قرار دارد. 

 

 

 

 

 

ساختمان اِیرساید همچنین با استفاده از امکانات منحصر به فردی از جمله اولین پارکینگ اتوماتیک دوچرخه در هنگ کنگ (تا افراد به سبک رفت و آمد سبز تشویق کند)، استفاده از مصالح محلی، کشاورزی در بام و ارتفاع، سیستم هوشمند دسته بندی و ذخیره اتومات زباله ها، تهویه طبیعی، افزایش میزان دریافت نور روز، حفاظت از تابش های خورشیدی، تمرکز بر آسایش حرارتی، صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت آب باران، از سبک زندگی سبز و پایدار پشتیبانی می کند. این ساختمان که با هدف دریافت بالاترین درجات پایداری از قبیل گواهینامه LEED platinum طراحی شده، یکی از برترین ساختمان های دوست دار محیط زیست در منطقه خواهد بود. 

 

 

 

 

این ساختمان هم اکنون در حال ساخت است و انتظار می رود ساخت آن تا سال 2022 پایان یابد. "ایرساید" برنده جایزه Grand Award در جایزه ساختمان سبز هنگ کنگ 2019 در بخش "ساختمان های تجاری در حال ساخت" شده است. این پروژه همچنین فینالیست جایزه MIPIM Asia Awards سال 2020 به عنوان بهترین پروژه آینده شده است. 

 

 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.homejournal.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.