وبلاگ / طرح های معماری / دفاتر مرکزی گروه لِموند، فرانسه

دفاتر مرکزی گروه لِموند، فرانسه

"ساختمان لِموند" در پاریس که توسط Snøhetta طراحی شده، مجموعه ای از اتاق های مطبوعاتی برای انتشارات های شرکت رسانه ای فرانسوی "لموند گروپ" را زیر یک سقف گردهم آورده است. این ساختمان با طول 80 متر، متشکل از دو حجم کنسولی هفت طبقه ای در دو انتها می باشد که بواسطه یک قوس پیوسته که از شبکه ای فولادی ساخته شده به یکدیگر متصل می شوند. بنا به گفته Snøhetta: "این بنا یک پروژه مهندسی بسیار پر زحمت بود زیرا وزن این ساختمان از برج ایفل بیشتر است."

 

 

 

 

 

 

شکل قوسی این دفتر با مساحت 23000 مترمربع، در پاسخ به شرایط و چالش های سایت بود؛ این بنا دقیقا بالای راه آهن و سکوهای Gare d’Austerlitz واقع شده است که امکان ساخت زیر زمین برای استفاده های فنی را غیرممکن می کرد. بنابراین چالش اول، ساخت بنایی بود که بتوان با زیرکی تمامی سیستم های فنی ساختمان را داخل ساختار خود بنا جای داد. چالش دوم این بود که سایت فقط میزان مشخصی از بار را می توانست تحمل کند که آن هم در دو انتهای سایت بود.  

 

 

 

 

 

 

در فضای داخل، ستاد مرکزی دربرگیرنده ترکیبی از فضاهای کاری باز و دوستانه همراه با بیش از 100 دفتر خصوصی و بیش از 40 اتاق جلسه می باشد. این بنا همچنین یک کتابخانه، فضای بایگانی، ترکیبی از خدمات غذاخوری و خرده فروشی و همچنین سالن اجتماعات دو طبقه ای دارد. دو طبقه فوقانی ساختمان به طور اختصاصی در اختیار "لموند" هستند که نشریه اصلی گروه لموند در آن واقع شده است. در میان این دو طبقه، یک فضای باز با یک پلکان مارپیچ قرار دارد که به منظور تعامل و همکاری راحت تر میان کارکنان در اتاق خبر طراحی شده است.  

 

 

 

 

نمای بیرونی پیکسلی ساختمان متشکل از 20000 قطعه کاشی شیشه ای می باشد که به وحدت اجزای ساختمان نیز کمک می کنند. این کاشی ها از نظر میزان شفافیت متفاوت هستند و به گونه ای چیده شده اند که میزان چشم انداز بیرونی و نور ورودی به فضاهای اداری را به حداکثر برسانند. ساخت "دفاتر مرکزی گروه لموند" در سال 2020 پایان یافته است. 

 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.