وبلاگ / طرح های معماری / برج های هایکو، چین

برج های هایکو، چین

دفتر معماری HENN رتبه اول را در مسابقه بین المللی طراحی "برج های هایکو" کسب نمود. پیش بینی می شود برج های هایکو به قلب منطقه تجاری مرکزی جدید در شهر هایکو (واقع در یک جزیره گرمسیری در چین) تبدیل شوند. این طرح جامع شامل مجموعه ای از 10 برج با ارتفاع های بین 150 تا 450 متر است و مساحت کلی ساختمان ها نیز 1.5 میلیون مترمربع می باشد. در مرکزیت طرح ارائه شده، برج میانی با ارتفاع 450 متر واقع شده است. انتظار می رود ساخت این مجموعه تا سال 2022 پایان یابد.

 

 

 

 

 

نیاز ساکنین به فضاهای اداری بزرگ و منعطف در طبقات پایینی و داشتن چشم انداز بدون مانع از اتاق های هتل در طبقات بالایی، منجر به جا به جایی سیستم مهاربندی متقاطع به مرز میان دو عملکرد شده است. دو سوم پایینی برج ها با مجموع مساحت 185000 مترمربع به کاربری اداری اختصاص یافته اند. لابی های هتل در طبقه 72 برج و در سه طبقه زیرین آن فضاهای خدماتی هتل واقع شده اند. از طبقه 77 تا طبقه 100 هتل بیش از 46000 مترمربع فضا برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته شده است. لابی آسمان و سکوی تماشا نیز در بالای برج قرار دارند. 

 

 

 

 

 

سیستم به کار رفته در نمای برج ها، متناسب با شرایط مختلف نور خورشید بسته به جهت قرار گیری ساختمان می باشد. نمای پیشنهادی با استفاده از یک سیستم واحد پانل (متشکل از دو بخش؛ قسمت بالایی مات که جلوی نور خورشید را می گیرد و قسمت شفاف پایینی) خود را با شرایط وفق می دهد. پانل های مات سه گوش، در بیرون با ایجاد سایه سبب کاهش بارهای وارده برای خنک کردن بنا شده و هم سبب تولید انرژی توسط پوشش های فوتوولتائیک در نمای جنوبی می شوند. نمای شیشه ای شفاف در قسمت های پایینی، میزان دریافت نور روز را به حداکثر می رساند.

 

 

 

 


منابع:

www.henn.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.