وبلاگ / طرح های معماری / "برج C" اثری از دفتر معماری زاها حدید، چین

"برج C" اثری از دفتر معماری زاها حدید، چین

دفتر معماری زاها حدید برنده مسابقه طراحی برای ساخت "برج C" در پایگاه دفاتر مرکزی ممتاز خلیج شنژن در کشور چین شده است. نتیجه این طراحی، یک "شهر عمودی چند بعدی" متشکل از دو برج است که تا ارتفاع نزدیک به 400 متر صعود می کنند. این ساختمان فضاهای اداری بدون ستون و پر نور، امکانات خرید، سرگرمی و غذا خوری، یک هتل، مرکز همایش و امکانات فرهنگی همراه با گالری های نمایشگاهی را در خود جای داده است.

این طرح برگزیده در امتداد تقاطع محور سبز شهری شمال-جنوب و شرق-غرب می باشد. معماری این بنا به پارک مجاور و میادین تفریحی متصل می شود و در ادامه آن ها به مناظر سبز چند طبقه ای تبدیل می شود که در میان دو برج به سمت بالا گسترش می یابند. این طرح، بازدیدکنندگان را به مرکز ساختمان که امکانات فرهنگی و تفریحی در آنجا واقع شده، دعوت می نماید. برج ها توسط پل های گسترده و منحنی که چشم انداز پانوراما از شهر دارند، به یکدیگر گره خورده اند.  

 

 

 

این پروژه که به عنوان یک قطب جهانی تکنولوژی عمل خواهد کرد، قرار است روزانه 300000 کارمند را در خود جای دهد. علاوه بر امکانات تجاری، "برج C" شامل چندین سالن برای میزبانی کنفرانس های بین المللی، نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی و همچنین طرح های توسعه مسکونی، دپارتمان حمل و نقل و زمین های گیاهشناسی خواهد بود.

این پروژه به صورت مداوم کنترل و بررسی شده و شرایط داخلی و خارجی آن را در هر لحظه ارزیابی می کنند تا میزان مصرف انرژی کاهش یابد و در عین حال باغ های آکواپونیک در تمامی سطوح تراس ها، آلاینده ها را از محیط زیست محلی به شکل بیولوژیکی تصفیه می کنند. این طرح همچنین دارای امکانات جمع آوری آب و بازیافت و همچنین صفحات فوتوولتائیک به منظور ذخیره انرژی خورشیدی برای منطقه می باشد.

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.