وبلاگ / سفرهای لاکچری / ویرجین هایپرلوپ؛ اولین آزمایش هایپرلوپ مسافربر در جهان

ویرجین هایپرلوپ؛ اولین آزمایش هایپرلوپ مسافربر در جهان

"هایپرلوپ" اساسا نحوه سفر کردن ما را تغییر خواهد داد و در این فرآیند، تمامی پارامترهای تشکیل دهنده سیستم های حمل و نقل را از نو تعریف می کند. هایپرلوپ برای اولین بار در سال 2013 توسط ایلان ماسک؛ بنیانگذار شرکت تسلا و Space X، به عنوان سیستمی متشکل از لوله های نسبتا فشار کم تعریف شد که واگن ها (پاد ها) در درون آن با سرعت نزدیک به فراصوت حرکت می کنند. شرکت "ویرجین هایپرلوپ" در حال توسعه سیستم حمل و نقل فوق سریع خود بر مبنای تکنولوژی ای می باشد که در ابتدا توسط ایلان ماسک ارائه شده بود. ویرجین هایپرلوپ تاکنون تنها شرکتی در جهان است که فناوری هایپرلوپ را در این مقیاس با موفقیت آزمایش کرده است. 

 

 

 

 

 

 

این شرکت در حال ساخت مرکزی برای آزمایش و تصدیق سیستم حمل و نقل سریع خود می باشد که توسط دفتر معماری BIG طراحی شده است. "مرکز HCC" آغاز سفر هایپرلوپ برای ویرجینیای غربی، برای ایالات متحده آمریکا و برای تمام جهان است. مجموعه HCC شامل یک لوله به طول بیش از 9.6 کیلومتر برای آزمایش ویرجین هایپرلوپ به منظور استفاده در حمل و نقل انبوه است. هدف از این آزمایش دریافت گواهی ایمنی تا سال 2025 برای این شکل جدید از حمل و نقل فوق سریع و با ضایعات نزدیک به صفر است که تا سال 2030 اجرایی شود. 

 

 

 

 

 

 

تصاویر منتشر شده، یک ساختمان بزرگ به شکل قرص را نشان می دهند که از یک طرف به لوله ای منتهی می شود که واگنِ هایپرلوپ (پاد) درون آن حرکت می کند. این مجموعه 800 هکتاری شامل یک مرکز خوش آمد گویی، یک پیست 9.6 کیلومتری مهم برای تصدیق ایمنی، یک مرکز مونتاژ نهایی پاد، مرکز آزمون تولید محصول و یک مرکز آموزشی برای عملیات اجرایی، ایمنی و نگهداری خواهد بود. 

 

 

 

 

 

سایت آزمایش DevLoop این شرکت در نوادا، که آن هم توسط دفتر معماری BIG طراحی شده، اولین پیست آزمایشی هایپرلوپ در جهان است. ویرجین هایپرلوپ در مسیر آزمایشی 500 متری موفق به کسب "سرعت تاریخی" 387 کیلومتر بر ساعت شده است. این آزمایش در یک وسیله نقلیه کوچک دو نفره XP-2 صورت گرفت تا نشان دهد مسافران در واقع می توانند با خاطری آسوده و ایمن در اتاقک هایپرلوپ سفر کنند. محصول اصلی بزرگتر خواهد بود و تا 28 مسافر را در خود جای خواهد داد.

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.dezeen.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.