وبلاگ / طرح های معماری / مرکز بین المللی اقتصادی هِنگکین، چین

مرکز بین المللی اقتصادی هِنگکین، چین

دفتر معماری Aedas به تازگی ساخت برج ممتاز 339 متری به نام Hengqin International Financial Centre (مرکز بین المللی اقتصادی هِنگکین) را به پایان رسانده است. این بنا در جزیره هنگکین واقع شده است که منطقه تجاری آینده در چین می باشد. طرح بنا با الهام از نقاشی مشهور چینی به نام "نُه اژدها"، تجسم همگرایی انرژی در قالب معماری است. این طرح به منحنی های زیبا همراه با پیچ و تاب های قدرتمند در برج تبدیل شده و آب های مواج پیرامونش را تکمیل می  کند. از نمای بیرونی ساختمان به نظر می رسد چهار برج در یک ساختمان جمع شده اند که نماد همگرایی استعدادها از مناطق ژوهای، ماکائو، هنگ کنگ و شنژن در جزیره هنگکین می باشد. 

 

 

 

 

 

برای طراحی جزییات دیوار شیشه ای منحنی بنا، از تکنیک های پارامتریک استفاده شده است. با محاسبات دقیق، دیوار شیشه ای به قسمت های کوچکتر و استاندارد و تعداد محدودی واحدهای چند بعدی تقسیم شده است. قطعات پانل های شیشه ای (که عمدتا مسطح هستند) با تقسیم بندی و همراه با تغییر تدریجی زاویه نصب می شوند تا منحنی سه بعدی را شکل دهند. 

 

 

 

 

 

 

این مجموعه 73 طبقه ای (69 طبقه روی زمین و 4 طبقه زیر زمین) شامل کاربرد های مختلفی از جمله دفاتر اداری Grade-A، سالن های کنفرانس و نمایشگاه، آپارتمان های تجاری و فضای خرده فروشی است. فضاهای عمومی و خرده فروشی به جهت دسترسی آسان در پادیوم (پایین ترین قسمت) قرار می گیرند. دفاتر اداری تا اواسط برج بالا می روند و آپارتمان ها در بالای برج قرار گرفته اند تا از چشم اندازهای زیبا و آرام دریا لذت ببرند.

 

 

 

 

برج "مرکز بین المللی اقتصادی هنگکین" برنده جوایز متعددی نیز شده است از جمله: جایزه Council on Tall Buildings & Urban Habitat Awards در سال 2021 به عنوان "بهترین ساختمان بلند"، شایسته تقدیر در جایزه German Design Award در سال 2021، برنده طلایی جایزه A' Design Awards در سال 2017-2016، جایزه AAP Architecture Prize در سال 2017 (در بخش طرح معماری برنده سال و طرح معماری ساختمان های بلند) و... .

 

 


منابع:

www.aedas.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.