وبلاگ / طرح های معماری / فرودگاه بین المللی کویت، اثری از نورمن فاستر

فرودگاه بین المللی کویت، اثری از نورمن فاستر

طرح "فرودگاه بین المللی کویت" ریشه در حس و درک از مکان دارد؛ از اینرو پاسخگوی آب و هوای یکی از گرم ترین محیط های قابل سکونت در زمین می باشد. در این طرح از فرم ها و مصالح محلی الهام گرفته شده است. دفتر معماری "نورمن فاستر و شرکا" برای این سایت، یک طرح جامع منعطف طراحی کرده اند و ترمینال به صورت استراتژیک در جایی واقع شده که برای گسترش در آینده، شرایط لازم پیش بینی و مهیا شده است. این فرودگاه در ابتدا پذیرای 13 میلیون مسافر در سال خواهد بود که ظرفیت افزایش تا 25 میلیون مسافر را نیز دارد و در توسعه های بعدی پذیرای 50 میلیون مسافر می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

این ترمینال، با مساحت 708000 مترمربع، دارای پلانی سه پره است که از سه بال متقارن به عنوان دروازه های حرکت تشکیل شده است. طول هر یک از نماها 1.2 کیلومتر است و از یک فضای مرکزی دراماتیک به ارتفاع 25 متر منشعب می شوند. ترمینال با داشتن طرحی که بسیار همسو با مقیاس انسانی است (برای سهولت و دسترسی آسان، تغییرات ارتفاعی بسیار کمی در پروژه وجود دارد)، فضای محصور در این منطقه وسیع را متعادل می کند. برای کمک به جهت گیری بیشتر، ساختمان به زیر سقفی یکدست و منفرد طراحی شده که توسط بازشوهای شیشه ای نقطه گذاری شده است. این بازشو ها علاوه بر فیلتر نور روز، تابش مستقیم نور خورشید را نیز منحرف می کنند.

 

 

 

 

 

 

فرودگاه بین المللی کویت با هدف دریافت گواهینامه LEED طلایی، اولین ترمینال مسافربری در جهان خواهد بود که به این سطح از اهمیت به محیط زیست دست می یابد و از اینرو ویژگی های حرارتی ساختار بتنی را با فضایی گسترده از پانل های فوتوولتائیکِ قرار گرفته روی سقف ترکیب می کند تا انرژی خورشیدی را دریافت کند. دفتر معماری نورمن فاستر و شرکا این طرح ها را در سال 2011 منتشر کرد. هم اکنون این فرودگاه در حال ساخت است و انتظار می رود تا سال 2023 تکمیل گردد.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.