وبلاگ / طرح های معماری / مرکز هنری-اجتماعی ژوهای جینوان، اثری از دفتر معماری زاها حدید

مرکز هنری-اجتماعی ژوهای جینوان، اثری از دفتر معماری زاها حدید

دفتر معماری زاها حدید از تصاویر در حال ساخت مربوط به پروژه "مرکز هنری-اجتماعی ژوهای جینوان" در چین رونمایی کرده است. این پروژه که در یکی از پویا ترین و پر جنب و جوش ترین مناطق جهان واقع شده، قرار است به قطب خلاقیت معاصر تبدیل گردد. مرکز هنری-اجتماعی ژوهای جینوان بر روی یک دریاچه ساخته خواهد شد و دارای یک آمفی تئاتر 1200 نفره، یک تالار چند منظوره 500 نفره، یک مرکز علمی و یک موزه هنر خواهد بود. 

 

 

 

 

پس از پایان ساخت، این مجموعه دارای عرضی به اندازه 170 متر و طول 270 متر در راستای شمال به جنوب خواهد بود. طرح سقف که از نقوش پرندگان مهاجر الگوبرداری شده، پوششی برای چهار بال این مرکز هنری است. این بنا به دو بال بزرگ و دو بال کوچک تقسیم می شود که سالن هایی منحصر به فرد برای تئاتر، تالار چند منظوره، مرکز علمی و موزه هنری هستند. این چهار سالن به طور متقارن در اطراف یک میدان مرکزی چیده شده اند که به عنوان یک سرسرای خارجی و مشترک عمل می کند. 

 

 

 

از لحاظ حجم بیرونی، مرکز هنری-اجتماعی ژوهای جیوان با ساختار سقف تاشو و متمایزش شناخته خواهد شد. این سقف متشکل از پانل های پیش ساخته مثلثی شکل از جنس فولاد سوراخ دار می باشد. سقف همچنین بر روی هریک از این چهار بال آویزان می شود و برای نماهای آن ها که از شیشه دو جداره ساخته شده اند، سایبانی در برابر نور خورشید خواهد بود. 

 

 

 این طراحی میزان نور طبیعی ورودی به تمامی فضاهای عمومی را بهینه می کند و ارتباط و تعامل را افزایش می دهد؛ فضاهای اجتماعی جذابی برای ساکنین ژوهای می سازد. رمپ ها بازدیدکنندگان را به میادین واقع در بام دعوت می کنند که در آنجا پل های پیاده رو و پلکان از طریق یک فضای خالی مرکزی به هر یک از سالن ها راه می یابند. یک آمفی تئاتر بیرونی در ضلع غربی این مرکز قرار دارد که امکان برپایی اجراها و فعالیت های روباز را فراهم می کند. 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.