وبلاگ / طرح های معماری / برج جمیرا، دبی

برج جمیرا، دبی

دفتر معماری SOM از طرح برج ایرودینامیکی "جُمِیرا" با ارتفاع 550 متر رونمایی کرده که در محله محبوب جمیرا در دبی واقع شده است. این آسمان خراش یکی از بلندترین ساختمان های جهان خواهد بود و اولین فاز آن در سال 2023 به پایان خواهد رسید. برج جمیرا در مرکزیت طرح توسعه گسترده ای به نام Downtown Jumeira قرار دارد: یک اجتماع چندمنظوره و کاملا مناسب برای پیاده روی که شامل کاربری های مسکونی، تجاری و مهمانپذیر می باشد. 

 

 

 

 

هندسه مهاربندی بیرونی برای تقویت برج در مقابل نیروهای جانبی بهینه سازی شده و فرم ساختمان بارهای وارده از سمت باد را به طور ایرودینامیکی کاهش می دهد. سیستم نمای فلزیِ پانل بندی شده به طور یکپارچه با سیستم سازه ای ترکیب می شود و فضای خالی مرکزی، شرایط لازم را برای چشم اندازهای پانوراما برج جمیرا فراهم می کند. طرح سیال برج برگرفته از تپه های شنی منطقه و واحه های امارات متحده عربی بوده و سکوی مشاهده کروی آن یادآور مروارید خلیج بومی است.  

 

 

 

 

قرار است نمای برج با نمایشگرهای دیجیتالی پوشانده شود که می توانند در مناسبت ها و جشن های گوناگون مورد استفاده قرار گیرند و با یک سالن آسمانی و یک رستوران آسمانی در ارتفاع 450 متری با سطوح دیجیتالی و تعاملی تکمیل می شود. این برج همچنین دارای چندین عرشه مشاهده با نمایشگرهای دیجیتالی خواهد بود که چشم اندازی پانوراما و 360 درجه از دبی به بازدیدکنندگان ارائه می کنند. در پایه برج، یک استخر به شکل اثر انگشت قرار گرفته است که علاوه بر انعکاس تصاویر، فضای مناسبی را برای میزبانی از رویدادهای فرهنگی فراهم می کند. 

 

 

 


منابع:

www.som.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.