وبلاگ / طرح های معماری / جزیره یونیکورن اثری از دفتر معماری زاها حدید

جزیره یونیکورن اثری از دفتر معماری زاها حدید

چین هم اکنون میزبان یک سوم از شرکت های نوپای جهان در زمینه تکنولوژی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار است که به اصطلاح آن ها را "شرکت های یونیکورن" می نامند. منطقه جدید در حال توسعه تیانفو یک مرکز اجتماعی، تجاری و مسکونی پایدار به لحاظ زیست محیطی است که برای بخش های تحقیقاتی و فناوری چین مورد استفاده قرار می گیرد. طرح جامع 67 هکتاری جزیره یونیکورن در دل منطقه تیانفو، به رشد مداوم اقتصاد دیجیتالی چین کمک می کند و محیط زندگی و کار را برای شرکت های بین المللی و چینی ایجاد می کند. 

 

 

 

 

مرکز کنفرانس و نمایشگاه استارتاپ (نوپا) اولین ساختمانی خواهد بود که در طرح جامع جزیره یونیکورن به طراحی دفتر معماری زاها حدید، به اتمام می رسد. جزیره یونیکورن یک طرح چند منظوره برای 70000 محقق، کارمندان اداری، ساکنین و بازدیدکنندگان است که با هدف ارتقا سطح رفاه جامعه خود طراحی شده است. طرح این جزیره تحت تاثیر اصول موجود در پروژه های مهندسی طبیعی تاریخی منطقه می باشد. 

 

 

 

 

هنگامی که این طرح جامع به پایان برسد، مجموعه ای از ساختمان های مشابه به لحاظ بصری را شکل می دهد که در دسته هایی اطراف یک میدان مرکزی و ایستگاه مترو به طور منظم سامان یافته اند. ارتفاع و ترکیب هر یک از دسته ها به طور ارگانیک در طی توسعه طرح ایجاد خواهد شد تا پاسخی مستقیم به نیازهای مختلف عملکرد، برنامه و بهره وری باشد و طیف متنوعی از ساختمان های بهم پیوسته را در مقیاس انسانی شکل دهد تا حس یک اجتماع را داشته باشد. جزیره یونیکورن از سیستم های طبیعی مدیریت آب استفاده خواهد کرد که شامل نوآوری هایی در تکنولوژی های کشاورزی شهری است تا محصولات تازه و محلی را در اختیار ساکنین، کارمندان و بازدیدکنندگان قرار دهد.  

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.