وبلاگ / طرح های معماری / هتل اکو فلوتینگ (شناور دوستدار محیط زیست)، قطر

هتل اکو فلوتینگ (شناور دوستدار محیط زیست)، قطر

"هتل اکو فلوتینگ" (هتل شناور دوستدار محیط زیست) پروژه ای است که طبق برنامه ریزی های انجام شده، اولین لنگرگیری آن در قطر صورت می گیرد اما به لطف ویژگی خاص سیار بودنش، امکان استقرار در مناطق مختلف را نیز دارد. هتل اکو فلوتینگ با طراحی استودیو معماری HAADS، انرژی مورد نیاز خود را از چرخش در اقیانوس تولید می کند. چرخش این هتل به قدری آرام صورت می گیرد که مهمانان سرگیجه نمی گیرند و برای یک چرخش کامل 24 ساعت زمان لازم است. هم فرم معماری و هم عملکرد هتل اکو فلوتینگ برگرفته از دریا و به ویژه گرداب می باشد. 

 

 

 

 

 

 

در سیستم چرخان هتل از سیستم موقعیت یابی پویا (DP) استفاده شده است که یک سیستم کنترل کامپیوتری برای حفظ موقعیت کشتی به طور خودکار می باشد. تیم HAADS با هدف طراحی یک پروژه با "تعادل اکولوژیکی"، یک سیستم تولید انرژی سبز به نام VAWTAU را به کار برده اند که نام آن مخفف "توربین بادی عمود محور و چتر" می باشد. این سیستم در صفحه عمودی به عنوان توربین بادی کار می کند در حالی که در صفحه افقی به عنوان چتر خورشید عمل می کند. 

 

 

 

 

 

این هتل علاوه بر تولید انرژی سبز، قابلیت جمع آوری آب باران را نیز دارد. سقف هتل که شکل آن برگرفته از گرداب است، آب باران را جمع آوری می کند که تصفیه می شود و به عنوان آب خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد و یا برای آبیاری مناطق سبز هتل استفاده می شود. آب تمیز مورد نیاز نیز از تصفیه آب دریا به دست می آید. 

 

 

 

مهمانان می توانند با استفاده از ماشین، قایق یا هلیکوپتر بر روی هلیپاد واقع در اسکله شناور به هتل دسترسی پیدا کنند. هتل دارای یک لابی عظیم 700 مترمربعی است و هر یک از 152 اتاق آن بالکن مخصوص به خود را دارند که با چرخش ساختمان چشم اندازهای متفاوتی را به مهمانان ارائه می کنند. این هتل همچنین شامل استخرهای روباز و سرپوشیده، سونا، اسپا و سالن ماساژ، باشگاه ورزشی و یک زمین گلف کوچک است. 

 

 

 

"هتل اکو فلوتینگ" یک هتل ۵ ستاره بوده و مساحت آن 35000 مترمربع است. طرح ها و کانسپت های پروژه به پایان رسیده اما مطالعات فنی و امکان سنجی آن همچنان ادامه دارد. اگرچه تاریخ دقیقی برای اتمام این کارها وجود ندارد، اما تاریخ اتمام ساخت آن تا سال 2025 هدف گذاری شده است.

 

 


منابع:

www.hayriatak.com

www.designboom.com

www.msn.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.