وبلاگ / طرح های معماری / پردیس North Bayshore شرکت گوگل، کالیفرنیا

پردیس North Bayshore شرکت گوگل، کالیفرنیا

دفتر معماری دانمارکی BIG و استودیوی Heatherwick مستقر در لندن، برای توسعه دوباره چهار سایت در شهر Mountain View (یکی از شهر های کلیدی در سیلیکون وَلی) به منظور ساخت پردیس شرکت Google برنامه ریزی کرده اند. این اولین باری است که این غول اینترنتی از ابتدا یک مجتمع اداری را طراحی کرده و می سازد. سیلیکون وَلی همواره محرک نوآوری بوده و موجب پیشرفت تکنولوژی و اقتصاد جهانی شده است. تا به امروز، اکثر این منابع عظیم فکری و اقتصادی به حوزه دیجیتال محدود شده اند؛ پروژه "Google North Bayshore" این روحیه نوآوری را در حوزه فیزیکی نیز گسترش می دهد. 

 

 

 

 

استودیوهای معماری BIG و Heatherwick و شرکت گوگل تصمیم دارند که محیط کار کارکنان آینده گوگل همچون سایر مجموعه های گسترده این شرکت، محیطی سازگار، انعطاف پذیر و هوشمند جلوه کند. پروژه "Google North Bayshore" به جای یک دفتر مرکزی منزوی، یک محله جدید پر جنب و جوش در شهر Mountain View خواهد بود.  

 

 

 

 

کانسپت این پروژه با مساحت 316000 مترمربع، ایجاد ساختارهایی بلوک مانند و سبک است تا به جای سرمایه گذاری روی ساختمان های دائمی، توانایی جا به جایی داشته باشند. بنابر گفته گوگل، این کار انعطاف پذیری لازم جهت سرمایه گذاری شرکت بر روی محصولات جدید را فراهم می کند. سایبان های شفاف که ساختمان ها و مناطق بیرونی را می پوشانند، به منظور کنترل شرایط آب و هوایی طراحی شده اند و در عین حال امکان ورود نور طبیعی روز و تهویه را در سراسر مرکز فراهم می کنند. 

 

 

 

طبق گفته گوگل: "هدف ما در استفاده از درختان، محوطه سازی، کافه ها و مسیرهای دوچرخه سواری که در لا به لای این ساختارها تنیده شده اند، کمرنگ کردن مرز میان طبیعت و ساختمان هایمان است." این پروژه فراتر از یک فضای صرفا اداری است؛ این پروژه به انجام کارها و تعاملات بیشتر با جامعه محلی نیز اهمیت می دهد. فرصت های زیادی برای خرده فروشی ها از جمله رستوران های متعدد برای کسب و کارهای محلی نیز وجود دارد. پروژه Google North Bayshore هم اکنون در حال ساخت است. 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.