وبلاگ / طرح های معماری / مرکز اجتماعی-فرهنگی جیاکسینگ

مرکز اجتماعی-فرهنگی جیاکسینگ

گروه معماری MAD Architects به تازگی از طرحشان برای "مرکز اجتماعی-فرهنگی جیاکسینگ" واقع در چین رونمایی کرده اند. مرکز جیاکسینگ چشم اندازهای زیبایی از رودخانه و پوشش های گیاهی سرسبز دارد و با قرارگیری در امتداد محور مرکزی شهر، از موقعیت برجسته ای برخوردار است. در مرکز این پروژه یک زمین چمن دایره ای بزرگ قرار گرفته که سبب تعامل و ارتباط بیشتر میان مردم و ساختمان ها شده است و در عین حال فضای شهری پویا، گسترده و صمیمی تری را شکل می دهد. انتظار می رود ساخت مرکز اجتماعی-فرهنگی جیاکسینگ تا پایان سال 2023 تکمیل گردد. 

 

 

 

 

 

 

 

سایت این پروژه با مساحت تقریبی 130 هزار مترمربع، از سه بخشِ موزه علم و فناوری، مرکز فعالیت های زنان و کودکان و مرکز فعالیت های جوانان تشکیل شده است که در مجموع 180 هزار مترمربع زیربنا و 72 هزار مترمربع سطح اشغال آن ها می باشد. برای حفظ یکپارچگی و انسجام مجتمع، این سه بخش با کاربری های نمایشگاهی، آموزشی و امکانات رفاهی همگی به زیر یک سقف منحنی پیوسته قرار گرفته اند. فضاهای لازم برای نمایشگاه، تئاتر، آموزش، کار و فعالیت، سرگرمی و سایر موارد، به صورت ارگانیک در هم تنیده شده اند تا مکمل یکدیگر باشند. 

 

 

 

 

طبقه اول این مرکز از تمام جهات با محیط پیرامون ارتباط دارد. این فضای نیمه باز و نیمه خصوصی می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد؛ چه برای فعالیت های روزمره و چه به عنوان میدانگاه روباز برای برگزاری رویدادهای فرهنگی بزرگ. علاوه بر این، وجود تراس در طبقه دوم سایت سبب ایجاد یک دالان 350 متری با چشم اندازهای طبیعی و مسیر دوندگی شده است. با پرهیز از تکرار بی رویه فضاهای خدماتی، این طرح فضای بیشتری را برای مردم و طبیعت فراهم می کند و میزان صرفه جویی در مصرف انرژی را در ساختمان افزایش می دهد. 

 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.