وبلاگ / طرح های معماری / برج "ونکوور هاوس"، کانادا

برج "ونکوور هاوس"، کانادا

"ونکوور هاوس" در سال 2015 به دلیل نوآوری و زیباییش برنده جایزهWorld Architecture Awards  در بخش "پروژه آینده سال" شده و توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. این پروژه با طراحی استودیو معماری BIG، شامل ساختار های بلند و کوتاه همراه با یک برج 59 طبقه ای می باشد. این برج مسکونی موقعیت منحصر به فردی با چشم اندازهایی به سوی دریا و کوه دارد و امکان دید بصری وسیع به محیط طبیعی ونکوور  را فراهم می کند. 

 

 

 

 

 

سایت پروژه به دلیل عقب نشینی های لازم برای رمپ پل، به شکل مثلث است و دفتر معماری BIG در طراحی "ونکوور هاوس" با محدودیت ساخت در زمین مواجه بود. راه حل ارائه شده برای این شرایط دشوار منجر به ایجاد مجموعه ای از ساختمان های کاملا جدید و منحصر به فرد شد. به نظر می رسد نمای مواج این ساختمان مسکونی از پایه مثلثی خود به سمت بالا پیچانده شده و به تدریج به یک هندسه مستطیل شکل تبدیل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برج "ونکوور هاوس" با ارتفاع 151 متر، یکی از بلندترین ساختمان ها در خط آسمان شهر است. این برج شامل 375 واحد مسکونی، 106 خانه ای اجاره ای و همچنین فضاهای خرده فروشی، کار و امکانات رفاهی می باشد. پایه 9 طبقه ای برج، یک دهکده شهری با کاربری چندمنظوره است. سه مجموعه مثلثی شکل آن متشکل از فضاهایی با مقیاس های کوچک و صمیمی برای کار، خرید و سرگرمی می باشد . 

 

 

 

 

 

 

دفتر معماری BIG دو ساختمان اضافی دیگر نیز برای فضاهای کاری و خرده فروشی می سازد که به همان اندازه در پاسخ به شرایط سایت برج می باشد. فرم این ساختمان ها به گونه ای است که برای قرارگیری میان رمپ های پل مناسب باشد و در عین حال تکمیل کننده برج هستند و از طریق تراس های بام به مسیرهای پیاده روی پل متصل می شوند. 

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.westbankcorp.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.