وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه "شهرِ هنرها و علوم"، اسپانیا

مجموعه "شهرِ هنرها و علوم"، اسپانیا

دولت والنسیا برای حفظ جایگاه فرهنگی شهر خود تصمیم گرفت که موزه ای با اهمیت ملی بر پا کند. مجموعه "شهرِ هنرها و علوم" توسط سانتیاگو کالاتراوا  طراحی شده و در زمینی به مساحت 86 هزار هکتار در امتداد بستر خشک رودخانه توریا در اسپانیا واقع شده است. این مجموعه با هدف ایجاد تمرکز و توجه دوباره به یک منطقه در هم ریخته و توسعه نیافته در والنسیا و همچنین به جهت پیوند دادن مرکز شهر با دریا طرح ریزی شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجتمع فرهنگی کالاتراوا از سه ساختمان اصلی به عنوان بخشی از یک ترکیب خطی تشکیل شده است: تالار اپرا در انتهای غربی سایت، افلاک نما/سالن تئاتر IMAX (تئاتر به شکل نیم کره) و موزه علمی پیرینس فیلیپ در انتهای شرقی سایت. ساختار دیگری نیز معروف به L'Umbracle در سایت قرار گرفته که یک گردشگاه و گاراژ پارکینگ است. این ساختار درون یک گذرگاه طاق دار رو باز ساخته شده که بازآفرینی معاصر از باغ زمستانی می باشد.  

 

 

 

 

 

 

تالار اپرا یک مرکز بزرگ برای هنرهای نمایشی و یک بنای برجسته و پویا برای شهر والنسیا خواهد بود. اجزای اصلی این ساختمان شامل یک سالن اجتماعات با ظرفیت 1706 نفر (مناسب برای برنامه های اپرا و همچنین کنسرت ها و نمایش های باله)، یک سالن با ظرفیت 400 نفر (برای موسیقی مجلسی، نمایش و سایر اجراها) و یک سالن نمایش در فضای باز با ظرفیت 2000 نفر که چشم انداز های تماشایی از مجموعه ارائه می کند و  همچنین امکان تماشای اجراها بر روی پرده های نمایش ویژه نیز فراهم است.  

 

 

 

 

 

 

 

ساختمان افلاک نما/سالن تئاتر IMAX شبیه به یک چشم انسان می باشد که در یک استخر 24000 مترمربعی واقع شده است. "مردمک" این چشم همان گنبد نیم کره ساختمان است که با انعکاسش در استخر به یک کره کامل تبدیل می شود. "موزه علوم" یک سیاحت فضایی به طول 241 متر و عرض 104 متر می باشد. مساحت این بنا بیش از 40 هزار مترمربع است و فرم آن شبیه به اسکلت یک نهنگ می باشد. همه چیز در این موزه به صورت گرافیکی نمایش داده می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.calatrava.com

www.worldarchitecture.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.