وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع تجاری ICÔNE، اثری از نورمن فاستر در لوکزامبورگ

مجتمع تجاری ICÔNE، اثری از نورمن فاستر در لوکزامبورگ

پروژه ICÔNE یک مجتمع اداری جدید به طراحی دفتر معماری نورمن فاستر در لوکزامبورگ می باشد که کار ساخت آن نیز آغاز شده است. این ساختمان اداری با مساحت 18800 مترمربع، سرشار از نور و گیاهان سبز است و روحیه همکاری و مشارکت را در افراد بالا می برد. طرح انعطاف پذیر آن نیاز به محیط کاری ایمن و تغییرات فضای کار در آینده را برطرف می کند. همچنین این طرح به میراث غنی این منطقه در صنعت اشاره دارد و گامی مثبت در جهت احیای سایت و محیط پیرامون آن خواهد بود. 

 

 

 

 

 

این ساختمان با همکاری آرشیتکت محلی به نام practice Beiler Francois Fritsch طراحی شده است. طرح بنا به صورت دو بال در پیرامون یک دهلیز مرکزی است و دور تا دور آن را سقف و نمایی کاملا عمودی در برگرفته که بر ساختار شبکه ای آن تاکید دارند و به ساختمان نمایی صنعتی و یکپارچه می بخشند. نمای بنا هم سازه ای و هم سازگار با محیط زیست است و روشی یکپارچه ارائه می کند که به وسیله آن امکان داشتن دفاتر اداری بدون ستون و همچنین سایه اندازی و دریافت حداکثر نور طبیعی روز را فراهم می کند. 

 

 

 

 

فرم سیال فضاهای داخلی با نمای رسمی و سلب بیرونی ساختمان در تضاد است. گردش فضایی آزاد همراه با تراس های مشترک برای ملاقات های غیر رسمی و بیرونزدگی فضاهای طبقات بالاتر مشرف به حجم مرکزی، همگی به نشاط و سرزندگی فضای داخلی افزوده است. دهلیز مرکزی فضایی پر نور و سرسبز است و به نوعی قلب اجتماعی پروژه می باشد که ارتباط بصری و یک فضای پویا برای کار و بازی فراهم می کند. هدف از این طرح کسب امتیاز عالی BREEAM و دریافت گواهینامه WELL Building Standard است. 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.