وبلاگ / طرح های معماری / آسمان خراش "وان واندربیلت"، نیویورک

آسمان خراش "وان واندربیلت"، نیویورک

برج "وان وَندِربیلت" با قرارگیری در مجاورت ساختمان های Chrysler و Empire State، یکی از سه بنای دیدنی و برجسته است که خط افق منهتن را تعریف می کند. این برج توسط دفتر معماری KPF طراحی شده و فرم کلی آن متشکل از چهار حجم در هم تنیده و هرمی شکل است که به صورت مارپیچ به سوی آسمان قد کشیده اند و فرمی زیبا و متناسب با این همسایگان ارزشمند گرفته است. جمع شدن مخروطی این برج باعث می شود نور و هوای بیشتری به خیابان برسد. "وان وندربیلت" با ارتفاع 427 متر، بلندترین برج اداری در منهتن نیویورک می باشد. این برج در سال 2020 افتتاح شد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

برج "وان وندربیلت" در مجموع شامل 158 هزار مترمربع فضای اداری Class-A است که دارای فضاهای گسترده بدون ستون و چشم اندازهای بی نظیری با پنجره های کف تا سقف می باشند. طبقه ای از این برج با مساحت 2800 مترمربع به ارائه امکانات رفاهی اختصاص یافته که یک باغ تراس روباز و همچنین غذاخوری هایی در کلاس جهانی به سرپرستی Daniel Boulud (سرآشپز درجه یک و ستاره دار میشلن) دارد و خدماتی را به سراسر ساختمان ارائه خواهند کرد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آسانسورهای شیشه ای و یک سکوی مشاهده در بالای برج در حال ساخت است. این جاذبه برج به سه بخش با نام های Ascent (عروج)، Levitation (شناوری) و Summit (قله) تقسیم می شود. Ascent یک آسانسور تماما شیشه ای با کف شفاف است که بازدیدکنندگان را در بیرون از این آسمان خراش فوق العاده بلند، تا ارتفاع 369 متر بالا می برد. جعبه های شیشه ای که بخشی از جاذبه برج به نام Levitation را تشکیل می دهند، به صورت بیرون زدگی های از کنار ساختمان خواهند بود که به مهمانان این امکان را می دهند تا از ارتفاع 324 متری شهر را تماشا کنند. سکوی مشاهده به نام Summit دیوارهای بلند شیشه ای در پیرامون و یک بار روباز خواهد داشت. 

 

 

 

 

 

 

 

 

این برج برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه طراحی داخلی در NYCxDesign Awards 2021، جایزه Merit (ENR NY Regional Best Projects 2020) در بخش اداری/ خرده فورشی/ چند منظوره، جایزه طراحی شهری Merit (AIA NY 2018)، جایزه Best Futura Mega Project (MIPIM Awards 2020)، جایزه The Chicago Athenaeum Award 2016 و... شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.kpf.com

www.archdaily.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.