وبلاگ / طرح های معماری / تالار اُپرای شنژن (نور دریا)، چین

تالار اُپرای شنژن (نور دریا)، چین

طرح پیشنهادی ژان نوول به نام "نور دریا" به عنوان رتبه اول در "مسابقه بین المللی طراحی معماری" برای تالار اُپرا شنژن انتخاب شد. "تالار اُپرای شنژن" واقع در کمربند ساحلی تفریحی شنژن، در زمینی به مساحت  175 هزار مترمربع قرار گرفته است. مساحت این بنا 222 هزار مترمربع می باشد و به عنوان بستر جدیدی برای مبادلات فرهنگی بین المللی، نقطه عطف جدیدی برای هنر و فرهنگ در شنژن و همچنین محیطی هنری برای شهروندان شنژن در نظر گرفته شده است. این طرح تلاشی در جهت تبدیل شدن به فضایی با امکانات فرهنگی در سطح بالا برای عصر جدید می باشد. 

 

 

 

 

این طرح با عنوان "نور دریا" سقفی منحنی، سبک، شفاف و شناور دارد که در زیر آن فضاهای نمایشی مانند تالار اُپرا 2300 نفری، سالن کنسرت 1800 نفری و یک سالن 800 نفری قرار گرفته اند. در نزدیکی دریا، این عملکرد ها به سمت ساحل گسترش می یابند و توسط یک مسیر عمومی و یک دالان بصری به یکدیگر متصل می شوند. این مجموعه سینوسی شکل در کنار سالن های اصلی اجرای نمایش، همچنین دارای یک سالن تئاتر چند منظوره با ظرفیت 400 نفر، فضاهای فرهنگی برای عموم مردم و فضاهایی در پشت صحنه شامل آپارتمان هایی برای اجرا کنندگان و دفاتر اداری می باشد. 

 

 

 

 

دریا هم در پیرامون و هم بر فراز شما خواهد بود. این خود به وضوح بیان می کند که چرا سرسرای اصلی بایستی از ماده ای باشکوه، نفیس و درخشان ساخته شود که نمایانگر ملاقات دریا، موسیقی و نور باشد. "مروارید مادر" عنصری نورانی، درخشان و باشکوه است که هنگام خشک شدن، مرطوب به نظر می رسد. به همین دلیل، در سالن نمایش این مجموعه از مروارید مادر به گونه ای ریتمیک و بدون قاعده ای مشخص استفاده خواهد شد تا برجستگی ها و انحنای بالکن ها یا هندسه آکوستیک دیوارها را برجسته کند. 

 

 


منابع:

www.jeannouvel.com

www.archdaily.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.