وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / دیپ دایو دبی؛ عمیق ترین استخر شنای جهان

دیپ دایو دبی؛ عمیق ترین استخر شنای جهان

نام "دیپ دایو دبی" در رکورد جهانی گینس به عنوان "عمیق ترین استخر شنای جهان" با عمق 60/02 متر و ظرفیت 14 میلیون لیتر آب به ثبت رسیده است. بنا بر گفته مالکین آن، ظرفیت این استخر معادل شش استخر المپیک می باشد. این مرکز رفاهی در واقع سرمایه گذاری در راستای فرهنگ ورزشی رو به رشد دبی است و مقصد گردشگری دیگری در سطح جهانی به سایر جاذبه های گردشگری پر رونق دبی اضافه خواهد کرد. 

 

 

 

 

 

 

مجموعه "دیپ دایو دبی" هم اکنون باز است و امکانات تفریحی متنوعی را از جمله یک شهر وسیع در زیر آب، غواصی اکتشافی برای اولین بار، غواصی اسکوبا (غواصی با کپسول اکسیژن)، فری دایو (غواصی با حبس نفس) و همچنین دوره های غواصی و کارگاه های آموزشی در تمام سطوح از غواصان مبتدی تا مربیان فنی ارائه می کند. علاوه بر استخر، این مرکز دارای فروشگاه وسایل غواصی، فروشگاه خرید هدیه، یک رستوران با ظرفیت 80 نفر (که اواخر امسال برای عموم افتتاح می گردد) و همچنین طیف متنوعی از فضاهای لازم برای جلسات، برگزاری رویدادها و کنفرانس می باشد. 

 

 

 

 

 

شهرِ زیر آب که با استفاده از پیشرفته ترین سیستم های صوتی و نوری زنده و پویا می شود، شامل یک ساختمان آپارتمانی ساختگی متروکه، ماشین های غرقاب شده، یک کتابخانه در زیر آب و حتی یک گذرگاه طاقدار با میز فوتبال دستی است. بنا بر گفته دیپ دایو دبی، این شهر متروکه با دیوارنگاره هایش چنان عظیم است که در طول چندین دوره غواصی می توان به طور کامل در تمامی قسمت های آن سیاحت کرد. همچنین یه جفت اتاق خشک و سرشار از هوا تقریبا در عمق 6 و 21 متری قرار دارند که هنگام پایین آمدن در دسترس هستند. هیچ گونه زندگی دریایی در این استخر وجود ندارد. 

 

 

 

 

 

 

به لطف سیستم تصفیه ای که هر شش ساعت با استفاده از سنگ های آتشفشانی سیلیسی، تکنولوژی پیشرفته فیلتر ناسا و اشعه UV آب را به گردش در می آورد، آب استخر فوق العاده تمیز است. دمای استخر در دمای مناسب 30 درجه سانتی گراد حفظ  می شود. 

 

 

 


منابع:

www.deepdivedubai.com

www.travelandleisure.com

www.archpaper.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.