وبلاگ / طرح های معماری / مرکز کنگره کارآفرینان یابولی، چین

مرکز کنگره کارآفرینان یابولی، چین

"مرکز کنگره کارآفرینان یابولی" با طراحی دفتر معماری MAD در میان کوه های یابولی چین قرار گرفته است. طرح این بنا ساختاری شبیه به چادر دارد که با داشتن سقفی نرم، منحنی و سفید نقره ای تعریف می شود. این بنا بازتابی از کوه های اطرافش است و با حداکثر ارتفاع 24 متر، به آرامی در میان چشم انداز پیرامون می نشیند. "مرکز کنگره کارآفرینان یابولی" یک معماری مترقی است؛ ساختاری که رشد و تفکر نوآورانه را تقویت می کند و به طور مداوم در حال پیشرفت است. این مرکز به عنوان مکانی مهم برای برگزاری جلسات کارآفرینان چینی و بین المللی به منظور گردهمایی و به اشتراک گذاری ایده ها تشکیل شده است. 

 

 

 

 

 

این بنای 16 هزار مترمربعی، در چهار طبقه سازماندهی شده و شامل یک موزه، یک سالن اجتماعات کوچک و بزرگ (356 نفره و 1000 نفره)، مجموعه ای از اتاق های کنفرانس، استودیوها و فضاهای نمایشگاهی بیشتری در سراسر مجموعه است. یک پلازای عمومی (میدانگاه) و مسیر پیاده رو شیشه ای در فضای باز وجود دارد که کاربران را شگفت زده می کند و ارتباط میان معماری و طبیعت الهام بخش آن ها خواهد بود.

 

 

 

 

 

گروه MAD برای داخل مجموعه از ترکیب دیوارهای چوبی و نور طبیعی برای ایجاد فضایی گرم و نرم و لطیف استفاده کرده است. نقطه کانونی بنا یک نورگیر در مرکز سقف است که سبب جاری شدن نور روز به فضای داخل می شود. این نورگیر استعاره ای نمادین از ایده های روشن و بحث های درخشانی است که در طول رویدادهای برگزار شده در مرکز شکل می گیرند. در نوامبر سال 2020 مراسم افتتاحیه مجموعه و همچنین اولین رویداد آن با حضور بیش از 600 کارآفرین برگزار شد. 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.worldarchitecture.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.